Wouter Hoeffnagel - 24 februari 2022

Zoom en Deutsche Telekom lanceren Zoom X

Zoom en Deutsche Telekom lanceren Zoom X image

Zoom Video Communications en Deutsche Telekom versterken hun samenwerking met een gezamenlijk ontwikkelde dienst voor de Duitse markt. Zoom X powered by Deutsche Telekom combineert het platform van Zoom met het netwerk van Deutsche Telekom. Zoom X is ontwikkeld voor zakelijke klanten van ieder formaat en organisaties binnen de publieke sector.

De realtime media van Zoom X-vergaderingen draaien binnen het netwerk van Deutsche Telekom. Klanten kunnen vergaderingen starten en beheren op alle apparaten met het videocommunicatieplatform van Zoom. Hiervoor levert Deutsche Telekom de inbelnummers voor Duitsland en 50 andere landen om telefonisch deel te nemen aan vergaderingen. De gegevens van de deelnemers worden opgeslagen op servers in Duitsland. Daarnaast verzorgt Deutsche Telekom de contracten, orderverwerking, nationale klantondersteuning en facturering.

Vanuit één applicatie communiceren

Met Zoom X hoeven zakelijke klanten hun eigen telefoonsysteem niet meer te gebruiken voor spraakcommunicatie. Voor hen is het ongeacht locatie en apparaat nu mogelijk om vanuit één applicatie te communiceren via een Zoom Phone-account met een toegewezen vast Duits of internationaal telefoonnummer van Deutsche Telekom. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld gesprekken naar een vaste lijn met één klik worden omgeleid naar een mobiele telefoon, zelfs tijdens een lopend gesprek.

“Zoom X is een intuïtief platform dat onze dienstverlening voor zakelijke klanten uitbreidt en alle relevante communicatiediensten samenbrengt. Hiermee spelen we in op de behoeften van de markt en ontwikkelen we samen met Zoom innovatieve oplossingen die nieuwe manieren van werken ondersteunen”, zegt Hagen Rickmann, Managing Director Business Customers bij Deutsche Telekom.

Afgestemd op de Duitse markt

“Door onze krachten te bundelen met Deutsche Telekom combineren we ons krachtige videocommunicatieplatform met het vertrouwde netwerk en de service van Deutsche Telekom”, aldus Ryan Azus, Chief Revenue Officer bij Zoom. “Zooms missie is om communicatie naadloos en veilig te maken. Met het Zoom-platform verbinden we wereldwijd mensen met elkaar ongeacht landsgrenzen. Een belangrijke aspect daarin is een dienst die rekening houdt met de behoeften in verschillende landen en regio’s. Daarom hebben we onze diensten afgestemd op de behoeften van de Duitse markt met deze op maat gemaakte zakelijke oplossing.

De dienst is in de loop van 2022 beschikbaar.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!