De bijdrage van DAAS in een crisisorganisatie

28-02-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

De bijdrage van DAAS in een crisisorganisatie

De (crisis)keten van de Veiligheidsregio Limburg-Noord is complex. Deze keten kent een grote diversiteit aan hardware voor de diverse segmenten, zoals brandweer, GGD en crisisbeheersing. Ook zijn maar liefst 350 applicaties in gebruik en moeten honderden werkplekken worden beheerd. ARP ondersteunt Veiligheidsregio Limburg-Noord bij het beheer van deze complexe keten.

In het kort:

  • 60 locaties in Limburg-Noord
  • 800 werknemers + 800 vrijwilligers
  • 900 werkplekken, 500 plekken in ARP-beheer
  • Veiligheidsregio Limburg-Noord

Uitdagingen

De reeds on-premise georganiseerde infrastructuur in een steeds meer cloud-georiënteerde omgeving naar een level te tillen waarbij het serviceniveau naar de eindgebruiker wordt verhoogd. Er is een sterke behoefte om meer plaats- en tijdonafhankelijk te kunnen werken, waarbij het verbinden van de (crisis)keten centraal staat.

Andre de Bruin (Hoofd ICT en Informatiebeheer VRLN): “Mijn ICT-visie is Anytime, Anywhere, Any place. De leveranciers waar ik mee in zee ga moeten eenzelfde soort visie nastreven.”

Het IT-landschap bestaat uit onder meer:

  1. Complexe (crisis)ketens met een grote diversiteit aan hardware voor verschillende segmenten binnen de VRLN zoals brandweer, GGD en crisisbeheersing.
  2. Applicatielandschap van 350 applicaties.
  3. Initieel 1.400 fysieke werkplekken.

Plan van aanpak

De plan van aanpak bestond uit de volgende stappen:

  • Strategisch advies
  • Offerte
  • Projectplan
  • Uitrol
  • Nazorg
  • Beheer

Wat was het resultaat?

  1. Levering en beheer van 500 geïnstalleerde devices. Voorspelbare maandelijkse kosten, een support desk en IT lifecycle services zoals swap en data wiping.
  2. Meer focus op de kerntaken van de VLRN ‘voorkomen, bestrijden en herstellen’.

Waarom ARP?

ARP kan op hoog niveau en naar behoefte meedenken, snel schakelen, zich flexibel opstellen én is transparant in haar communicatie gedurende het hele project.

Front-end - Back-end - Klant

In het complexe IT landschap van de VRLN zijn er logischerwijs meerdere strategische partners betrokken en is de back-end onlosmakelijk verbonden aan alle hardware en devices.

Door een nauwe, flexibele en transparante samenwerking met Insign is de ideale driehoek ontstaan voor het behalen van de doelen van de VRLN.

Ivo Wijnen (Manager Projectmanagement ARP): “Het is het totaalplaatje wat ons zo sterk maakt; een goed gestructureerde aanpak, een nauw samenwerkend projectteam, techneuten aan boord met de juiste kennis, een ‘Single Point of Contact’ voor de klant, tijdige en transparante communicatie en een realistische projectplanning.“

Bas Römkens (Strategisch adviseur en projectmanager IT-infra VRLN): “We zijn nu wendbaar en kunnen ons focussen op zaken die prioriteit hebben in de veranderende wereld van ICT, zoals security.”

Succes

ARP en VRLN slaan ook voor DAAS Mobile de handen ineen. Ontdek hier meer over DAAS.

Terug naar nieuws overzicht
Hardware