Wie het voetbal in Amerika actief volgt, weet dat Columbus Crew in 2020 kampioen werd van de Major League Soccer (MLS). Toch zijn veel fans die in de Amerikaanse staat Ohio wonen, waar Columbus Crew gevestigd is, zich waarschijnlijk niet bewust van het feit dat de Crew sinds juli 2021 in een van de modernste stadions van het land speelt.
Volgens Brandon Covert, Vice President of Information Technology bij de Haslam Sports Group (HSG) is het nieuwe stadion, Lower.com Field genoemd, ontworpen en ontwikkeld om een optimale fanbeleving te creëren: "We besloten de kloof tussen fans en technologie te overbruggen en hebben een stadion gebouwd dat volledig gericht is op comfort, gemak en entertainment. Voor de bouw van het stadion werden bijeenkomsten georganiseerd met verschillende doelgroepen (Columbus Crew-fans, algemene voetbalfans, sportfans - die nog nooit een wedstrijd van de Crew hebben bijgewoond - en mensen die geen sportfan zijn) om te vragen wat zij in een stadion willen zien.”
Probleemloze toegang
Lower.com Field biedt plaats aan 20.000 fans, inclusief 30 suites en 1.900 speciale zitplaatsen. Voor Covert en zijn team lagen de aandachtspunten bij het verbeteren van de ervaring van de fans, een snelle en probleemloze toegang tot het stadion en een gestroomlijnde toevoer richting eten, drinken en merchandise. Dat betekent niet meer wachten in lange rijen en verbeterde toegang tot stadionvoorzieningen.
“Onze toegangspoorten zijn voorzien van een van de meest geavanceerde procedures in live sport”, zegt Covert. “We hebben een zelfscansysteem voor tickets en een eenvoudig veiligheidsdetectiesysteem. Beide zijn toonaangevende technologieën in grote openbare gelegenheden."
Als een fan bijvoorbeeld naar het stadion loopt, kan hij kiezen om op twee manieren binnen te komen. De eerste manier is het gebruik van een barcode op je mobiele telefoon om snel door een onbemand loket te lopen. Daarnaast is het mogelijk om de gezichtsherkenningstoepassing van het stadion te gebruiken. In dit laatste geval hoeven fans hun mobiele telefoon er niet bij te pakken. Ze lopen naar een tablet, worden herkend, en kunnen doorlopen, zonder dat ze daar te lang stilstaan.
Opties voor gemakkelijke voedsel- en drankconcessie
Het HSG-team gaf ook prioriteit aan de point-of-sale (POS) ervaring voor supporters bij het ontwerpen van het nieuwe stadion. Covert: “Bij het creëren van een optimale fanbeleving waren snelheid en gemak heel belangrijk, zodat fans snel naar hun zitplaats kunnen terugkeren om niets van de actie te hoeven missen. Aanvullend op de traditionele POS stands en portables wilden we een mobiele zelfbedieningsoptie. In plaats van in de rij te staan, kun je overal in het stadion je eten bestellen en het ophalen op diverse locaties.”
Uitdaging
Beperkt personeel moet beschikbaarheid garanderen tijdens evenementen
Fans staan tijdens een bezoek aan het Crew-stadion constant in contact met toegangspoorten, POS-units en digitale menuborden. Om de continuïteit van deze processen te waarborgen moet de IT-infrastructuur naadloos samenwerken voor een goede fanbeleving. Digitale continuïteit is van groot belang wanneer er evenementen plaatsvinden.
Covert rekent op een ecosysteem van partners waarbij technologieën ondersteuning bieden aan het netwerk om de interactieve fanbeleving mogelijk te maken.
“Ondanks dat Columbus Crew een groot merk is, werken we in het stadion met slechts 150 medewerkers. We zijn een klein team dat moet werken op een groot podium. Tijdens deze evenementen is operationele uptime dus van groot belang”, aldus Covert.
Oplossing
Vertiv-infrastructuur om te voldoen aan uptime-behoeften
Als een van de belangrijke partners ondersteunt Vertiv de bedrijfskritische systemen van het stadion door de inzet van racks, noodstroomvoorziening, thermische en IT-beheersystemen, stroomdistributie-apparatuur en remote monitoringssoftware. Deze technologieën zijn geïnstalleerd in het datacenter, de belangrijkste telecomruimte, en in verspreide bedradingskasten die zich door het hele stadion bevinden. Sommige Vertiv-apparatuur is zelfs geïnstalleerd op een nabijgelegen plein en in een café die zich buiten het stadion bevinden. Al deze oplossingen beschermen de uptime van de IT-netwerken die de interactieve fanbeleving ondersteunen.
"Vertiv helpt ons onze horecaondernemers en ticketpartners te voorzien van de betrouwbare connectiviteit die ze nodig hebben om zo efficiënt mogelijk te werken. Bijvoorbeeld, als het ticketsysteem zelfs maar 10 seconden uitvalt, is dat van groot belang voor een evenement”, zegt Covert. "Wij willen graag een probleemloze fanbeleving creëren, en dat begint al bij de ingang van het gebouw."
De IT- en netwerkteams van Covert hebben op verschillende manieren geprofiteerd van hun investering in de infrastructuuroplossingen van Vertiv. Hieronder worden enkele voorbeelden van Vertiv-producten beschreven die zijn geïnstalleerd in het stadion en hoe ze helpen de uptime te waarborgen:
Resultaten
Gebruiksgemak en gemoedsrust voor stadionpersoneel
"De relatie die we met Vertiv hebben, is heel bijzonder", zegt Covert. "Het wereldwijde hoofdkantoor van Vertiv is hier in Columbus gevestigd en samen hebben we een showcasedatacenter in het stadion gebouwd waar zowel Vertiv- als Crew-klanten gebruik van kunnen maken. Een van onze conferentieruimtes heet 'de Vertiv-kamer'. We hebben een vertrouwensrelatie opgebouwd en we erkennen de betrouwbaarheid van hun stroomvoorziening, koeling, IT-beheer en monitoringtechnologieën. Het helpt mij en mijn medewerkers zeker dat ons risico op uitval of storingen nu sterk is verminderd dankzij de betrouwbaarheid van de Vertiv-oplossingen”, aldus Covert.
"Ons team bestaat uit een zeer kleine groep mensen die drie stadions en twee pro-teams managen. Daarom moeten we met technologische oplossingen komen die eenvoudig te beheren zijn. Dit is nu mogelijk door de geïnstalleerde oplossingen van Vertiv", voegde Covert eraan toe.
Technologie die de fan-ervaring helpt te verbeteren
"In de toekomst zullen we bezig blijven met het verrijken van de entertainmentervaring van Crew-fans, zodat zij meer waar voor hun geld krijgen. In de toekomst verwachten we met ons stadion vooruitstrevend te zijn, zelfs als ons stadion straks over vijf of tien jaar niet meer de nieuwste is”, zegt Covert. "In de komende jaren zijn we van plan om samen te blijven werken met Vertiv om aan de verwachtingen van onze fans te blijven voldoen."