Witold Kepinski - 11 maart 2022

Pure Storage sluit boekjaar af met meer omzet

Pure Storage sluit boekjaar af met meer omzet image

Pure Storage heeft zijn financiële resultaten bekendgemaakt voor het fiscale vierde kwartaal en het einde van het volledige jaar 6 februari 2022.

De omzet in het vierde kwartaal steeg met 41 procent naar 708,6 miljoen dollar. De nettowinst steeg naar 14,9 miljoen dollar.

De jaaromzet steeg met 29 procent naar 2,18 miljard dollar. De nettoverlies werd teruggedrongen naar 143,3 miljoen dollar.

Pure Storage ziet een aanhoudende groei en klantadoptie van zijn Pure as-a-Service-abonnementsaanbod. Pure as-a-Service, dat in 2018 werd geïntroduceerd als het eerste echte op gebruik gebaseerde servicemodel voor storage, levert flexibiliteit, transparantie en eenvoud, samen met proactieve monitoring en niet-verstorende upgrades. Daarbij wordt voldaan aan Service Level Agreements (SLA's) voor prestaties en gebruik.

Pure heeft Pure as-a-Service verder ontwikkeld om betere prijstransparantie en granulariteit te bieden door een extra selfservice-laag voor klanten te bouwen. Klanten kunnen nu gebruikmaken van een uitgebreide versie van Pure's Cost Calculator, die direct is ingebouwd in Pure1, Pure's AI-gedreven data-services platform voor storage management. Met mogelijkheden voor geavanceerde workload-modellering, offerte-aanvragen en aankopen direct via het platform te verrichten, biedt Pure klanten ongeëvenaarde prijstransparantie voor hun storage-behoeften.

"Hoe dan ook, Pure had een uitstekend kwartaal en fiscaal jaar", zegt Charles Giancarlo, voorzitter en CEO van Pure Storage. "Zoals blijkt uit de groei van 41% in het vierde kwartaal, blijft onze strategie om een innovatief portfolio van gegevensopslag en diensten te leveren, met toonaangevende klantervaringen en flexibele, efficiënte operaties Pure positioneren als de vertrouwde leverancier voor alle organisaties."

"We zijn verheugd om het jaar af te sluiten in een positie van leiderschap en kracht", aldus Kevan Krysler, CFO, Pure Storage. "Het momentum dat we ervaren is het hoogtepunt van het jaar van niet-aflatende focus op innovatie voor onze klanten."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!