ThoughtSpot stelt Kuntal Vahalia aan als SVP Worldwide Channels & Alliances

Kuntal Vahalia

11-04-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

ThoughtSpot stelt Kuntal Vahalia aan als SVP Worldwide Channels & Alliances

Modern Analytics Cloud-bedrijf ThoughtSpot benoemt Kuntal Vahalia (foto) tot Senior Vice President Worldwide Channels & Alliances. In deze rol wordt Vahalia als onderdeel van het ‘go to market’ team verantwoordelijk voor de programma’s voor kanaalpartners en samenwerkingsverbanden. Vahalia focust zich met name op het helpen van klanten door innovatie vanuit de modern data stack naar iedere medewerker te brengen.   

Vahalia heeft meer dan twintig jaar ervaring met het creëren van partnerprogramma's die klanten vooruit helpen en leiden tot concrete groei bij startups. Voordat hij in dienst trad bij ThoughtSpot werkte hij acht jaar bij MuleSoft, onderdeel van Salesforce. Hier was hij verantwoordelijk voor het definiëren en uitvoeren van de wereldwijde ecosysteemvisie.

Manier van werken fundamenteel heroverwegen

De schaal, het volume en de soorten data nemen explosief toe. Het komende decennium gaat data zorgen voor een verschuiving in elke markt en branche, binnen organisaties en tussen merken en hun klanten. Organisaties die hiervan willen profiteren moeten fundamenteel heroverwegen hoe ze werken, met data als kern.

“Overal waar je kijkt, herschrijven data de regels van wat mogelijk is en naarmate de hoeveelheid data exponentieel blijft groeien, neemt ook de potentiële impact voor bedrijven toe”, zegt Kuntal Vahalia, SVP Worldwide Channels & Alliances bij ThoughtSpot. “Om dit potentieel om te zetten in concrete resultaten, moeten bedrijven echter verder gaan dan traditionele analyses en op een volledig andere manier gebruikmaken van data. Gelukkig is er een heel ecosysteem van partijen die oplossingen bouwen om de waarde van data te benutten. Zij moeten die waarde echter wel in de handen van werknemers en klanten kunnen leggen. Daarom ben ik zo enthousiast om het platform van ThoughtSpot dat data, search, AI en cloud integreert, naar bedrijven te brengen die klaar zijn om de komende jaren voorop te lopen.”

"In elk klantgesprek erkennen innovatieve leiders dat ze hun bedrijf op geheel nieuwe manieren op data moeten baseren zodat ze niet alleen overleven, maar ook gedijen vandaag en in de toekomst", zegt Spencer Tuttle, Chief Revenue Officer bij ThoughtSpot. “Kuntal heeft de visie en een bewezen track record om de beste spelers in de branche samen te brengen om oplossingen te creëren die klanten helpen geweldige resultaten te leveren. We zijn verheugd Kuntal aan boord te hebben zodat ons partnerecosysteem dezelfde ervaring en resultaten levert aan onze gezamenlijke klanten, zodat zij het decennium van data kunnen domineren."

Versnelde groei na recordjaar

Vahalia voegt zich bij ThoughtSpot in een jaar van recordgroei, gedreven door het succes van zijn cloud-activiteiten. Zo realiseerde het bedrijf afgelopen jaar meer dan 175 procent groei in jaarlijkse omzet uit cloud-producten en verwelkomende het nieuwe klanten als Rubrik, Komatsu, Frontify, Tata Consumer Products en Harri. Ook breidde ThoughtSpot activiteiten uit naar Roemenië en Japan. Ook breidde ThoughtSpot partnerships uit met ondersteuning voor Snowpark van Snowflake en de Data Lakehouse van Databricks. Ook is het bedrijf benoemd tot een ‘Google Cloud Ready’ bedrijf. houghtSpot kreeg verder 100 miljoen USD Series F funding tegen een waardering van 4,2 miljard USD, samen met een investering van Snowflake Ventures om de groei van de Modern Analytics Cloud te stimuleren.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud