Performance marketing-aanbieder Wunderkind naar Nederland

Wouter Koch, Country Manager Nederland bij Wunderkind.

10-05-2022 | door: Martijn Kregting
Deel dit artikel:

Performance marketing-aanbieder Wunderkind naar Nederland

Het Amerikaanse performance marketing bedrijf Wunderkind betreedt de Nederlandse markt. Het Nederlandse kantoor staat in Amsterdam. Het bedrijf stelt hier vandaan onder meer klanten zoals Scotch & Soda, G-Star RAW en Clarins te bedienen.

Wunderkind biedt dienstverlening waarmee online retailers hun klantendatabase kunnen opschalen en slagvaardiger kunnen maken, aldus de onderneming. De technologie van Wunderkind koppelt anonieme websitebezoekers aan klantaccounts, zodat e-tailers deze klanten via hun eigen kanalen een gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden.

Eerste uitbreiding naar EU

Het performance marketing bedrijf is al actief vanuit de VS en het VK. De komst naar Nederland betekent een eerste uitbreiding naar de EU, vertelt Wouter Koch, Country Manager Nederland bij Wunderkind.

“De Nederlandse retailmarkt is digitaal zeer volwassen, wat onder meer blijkt uit het consumentengedrag en de grote landelijke e-commerce spelers. Juist vanwege die volwassenheid verwacht ik dat onze dienst gericht op owned communicatiekanalen hier welkom is. Zo zien we dat Nederlandse organisaties nu al flink inzetten op eigen databases en kanalen.”

Van de circa 800 werknemers wereldwijd werken er op dit moment zes in Amsterdam. Wunderkind wil dit team in het komende jaar uitbreiden tot twintig medewerkers. Met de opkomende markt in Nederland staat het Amsterdamse kantoor namelijk centraal in de bredere Europese uitbreidingsplannen.

Terug naar nieuws overzicht