Nieuwe edities maken ThoughtSpot beschikbaar voor bedrijven van ieder omvang

12-05-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Nieuwe edities maken ThoughtSpot beschikbaar voor bedrijven van ieder omvang

ThoughtSpot kondigt drie nieuwe edities aan: Team Edition, Pro Edition en een speciale bundel voor startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen. Dit is het eerste aanbod van het bedrijf speciaal voor kleine teams en individuen. Als onderdeel van deze edities introduceert ThoughtSpot ook een prijsmodel waarbij klanten alleen betalen voor wat ze gebruiken.

Gebruikers van Team Edition kunnen aan de slag met Team Edition voor 95 USD per maand voor een gebruikersgroep met een ongelimiteerd aantal gebruikers. Pro Edition is verkrijgbaar vanaf 2.500 USD per maand voor vijf gebruikersgroepen met een ongelimiteerd aantal gebruikers. Gebruikers van Pro Edition betalen alleen voor hetgeen ze gebruiken gebaseerd op het aantal zoekopdrachten. Startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen met minder dan honderd mensen en een jaaromzet van minder dan 10 miljoen USD kunnen gebruikmaken van een aanbieding voor de Pro Edition voor een vast bedrag per maand, zonder kosten voor de zoekopdrachten. Voor de meest veeleisende implementaties is ThoughtSpot Enterprise Edition beschikbaar met een onbeperkt aantal gebruikers, onbeperkte data, onbeperkte gebruikersgroepen en SLA's. Enterprise Edition-klanten betalen alleen voor wat ze gebruiken op basis van daadwerkelijke vragen.

De nieuwe edities zijn geïntroduceerd tijdens Beyond, de jaarlijkse gebruikersconferentie van ThoughtSpot waar ook verschillende nieuwe functies voor het platform werden aangekondigd. De nieuwe oplossingen dragen bij aan de productgerichte groeistrategie van het bedrijf. 

Echte self-service analytics ervaring creëren

Onderzoek van Harvard Business Review laat zien dat bedrijven al lang de waarde zien van data om hun bedrijf op verschillende gebieden te verbeteren. Het gebrek aan echte self-service analytics zorgde ervoor dat bedrijven hiervan niet konden profiteren. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot is specifiek gebouwd om een self-service ervaring met Live Analytics te creëren. ThoughtSpot democratiseert hierbij naar eigen zeggen data.

Door gebruik te maken van het SaaS-platform van het bedrijf, kunnen klanten de nieuwe edities direct gebruiken. Zij maken verbinding met cloud data-platformen zoals Snowflake, Databricks, Google BigQuery, AWS, Azure.

De volgende fase in cloud analytics

De nieuwe edities komen op het moment dat ThoughtSpot aanzienlijke groei realiseert, gedreven door het succes van zijn cloud-aanbod. Enkele cijfers op een rij:

  • Cloud-producten zijn nu goed voor tweederde van de jaarlijkse terugkerende omzet van ThoughtSpot. Het afgelopen jaar groeide de ARR van cloud-producten met meer dan 175%
  • In het afgelopen jaar kocht 95% van de nieuwe klanten cloud-producten. Ongeveer de helft waren zescijferige investeringen.
  • Nieuwe cloud-klanten zijn onder andere Hubspot, Nasdaq, Finlocker, Afterpay, Tokyo Electron U.S. Holdings, Cetera, Factory14, Cohora, CarTrawler, Northmill, Frontify, Harri, OrderPay, Zoomin, Bambuser AB, Star Compliance en JustWatch.
  • In EMEA is de jaarlijkse terugkerende omzet uit cloud-producten het afgelopen jaar met 600% gestegen.
  • 4 van de Fortune 5-bedrijven zijn ThoughSpot-klanten, evenals meer dan 25% van de Fortune 100.

'Data is essentieel voor succes'

“Het is niet langer onderhandelbaar om data in handen te geven van zakelijke gebruikers om slimmere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen. Het is essentieel voor succes. Om dit te doen, moeten leiders echter nieuwe technologie en processen omarmen, terwijl ze zich losmaken van de tools die ze in het verleden gebruikten" zegt Dawid Rasa?a, Chief Data Officer bij Milarex. “De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot maakt dit soort echte self-service analytics mogelijk. Het mooie van deze nieuwe edities is dat iedereen het verschil zelf kan ervaren tijdens een gratis proefperiode, en vervolgens gewoon een creditcard kan gebruiken om van proberen naar kopen te gaan. Binnen enkele minuten kun je aan de slag met het zoeken en ondernemen van actie op je data.”

“De transformationele waarde die onze klanten hebben gerealiseerd met ThoughtSpot is verbazingwekkend. Zien is echt geloven als het gaat om de Modern Analytics Cloud. De manier waarop ons bedrijfsmodel was gebouwd, betekende echter dat veel kleinere organisaties en teams dezelfde resultaten niet zelf konden ervaren”, zegt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “Daarom zijn deze nieuwe edities zo speciaal voor mij. Ik wil dat pioniers in elk bedrijf ThoughtSpot in handen krijgen en hun organisatie laten zien wat er mogelijk is als ze de status-quo opschudden. En ik wil dat ze alleen betalen voor de waarde die ze creëren met ThoughtSpot. Dashboards zijn dood, en het verspillen van geld aan gebruikerslicenties die alleen op de plank liggen in plaats van te betalen voor wat klanten daadwerkelijk consumeren, zou dat ook moeten zijn.”

Team Edition, Pro Edition, en de aanbieding voor startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen zijn direct beschikbaar. Ook is een gratis proefversie beschikbaar.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud