Momentive ondersteunt verzamelen van AI-gedreven inzichten

13-05-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Momentive ondersteunt verzamelen van AI-gedreven inzichten

Momentive lanceert Idea Screening, een nieuwe inzichten-oplossing voor het testen van concepten en creatieve ideeën. De oplossing is ontworpen om snelle, door AI-gedreven inzichten te bieden voor ideeën, beweringen of concepten in een beginfase van ontwikkeling. Product- en marketingprofessionals kunnen met deze oplossingen de aansprekendheid en effectiviteit van ideeën testen, voordat ze investeren in de verdere ontwikkeling.

Idea Screening maakt gebruik van een combinatie van betrouwbare onderzoeksmethodologie en het wereldwijde Momentive panel, waarmee gebruikers snel een groot aantal factoren kunnen toetsen bij doelgroepen die moeilijk te bereiken zijn. Met behulp van geautomatiseerde analysetools, zoals scorekaarten met statistische analyse en door AI-gedreven inzichten, worden de beste ideeën snel herkend. De geautomatiseerde analysefuncties helpt bij het herkennen van inzichten, zonder dat uitgebreide kennis van onderzoek nodig is.

Snel inzichten krijgen:

  • Gebruikers kunnen dankzij een self-service setup of met succes- en services teams binnen enkele uren aan de slag.
  • Met analyse van de belangrijkste drijfveren en AI-gedreven inzichten worden sterke punten en kansen voor verbetering direct zichtbaar, zonder kostbare tijd te spenderen aan het handmatig analyseren van resultaten.
  • Analysefuncties zoals scorekaarten met statische testen, woordenwolken, kruistabel rapporten, filters en deliverables voor presentaties, bieden gebruikers hoogwaardige en gedetailleerde inzichten, zelfs met een beperkte steekproefgrootte.

Ingebouwde kennis:

  • De ingebouwde sequentiële onderzoeksmethodologie en aanbevolen procedures bieden een beproefd onderzoeksontwerp zonder dat gebruikers uitgebreide onderzoekskennis nodig hebben.


Kwalitatieve, wereldwijde gegevens:

  • Via het wereldwijde Momentive panel hebben gebruikers toegang tot vertrouwde, bekende gegevens van hoge kwaliteit, waardoor ze grote of niche doelgroepen kunnen bereiken voor B2B- of klantgerichte behoeften.
  • Omvat een wereldwijd bereik via een panel van meer dan 175 miljoen mensen in meer dan 130 landen. Bovendien biedt het vertaaldiensten voor het lokaliseren van onderzoek voor relevante doelgroepen.


Flexibiliteit:

  • Biedt de mogelijkheid om tot 20 verschillende stimuli te testen, inclusief video, tekst of beeld.
  • Gebruikers kunnen verschillende kenmerken selecteren of persoonlijke kenmerken toevoegen om meerdere stimuli te testen.
  • Biedt gebruikers de mogelijkheid om te kiezen aan hoeveel stimuli elke respondent wordt blootgesteld.

Kosteneffectiviteit:

  • De ingebouwde sequentiële methodologie biedt een kostenefficiënte manier om meer factoren te testen, vooral voor grotere studies.

“Het ontwikkelen van creatieve producten die niet aanslaan bij de markt is duur en tijdrovend werk. Het goedkeuren van ideeën met gegevens voorafgaand aan de ontwikkelingsfase is van essentieel belang voor succes. Maar het is lastig om gegevens te verzamelen terwijl je nog in de denkfase zit of voordat je de naam, het logo of ontwerp hebt gekozen om te testen,” aldus Priyanka Carr, Chief Operating Officer van Momentive. “Idea Screening speelt in op deze behoefte. Het stelt gebruikers in staat om snel de sterkste, marktveranderende ideeën te identificeren in de vroegste fase van hun ontwikkeling. Zo kunnen gebruikers met vertrouwen aan de slag met producten en campagnes die positief worden gevonden door de markt.”

Terug naar nieuws overzicht