Freeday haalt vier miljoen euro op om de groeistrategie te versnellen

16-05-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Freeday haalt vier miljoen euro op om de groeistrategie te versnellen

Freeday kondigt een seed financieringsronde van 4 miljoen euro aan, onder leiding van henQ, om de organisatie naar een hoger niveau te tillen en de internationale groeistrategie te versnellen. Freeday zal de financiering gebruiken om IT-ontwikkeling op te schalen, strategische partnerschappen uit te breiden en verder uit te rollen naar nieuwe markten en industrieën.

De oprichters van RPA-boutique Ciphix en digitaal strategiebureau Numa lanceerden het AI-software bedrijf in oktober 2020. De missie van het bedrijf is om de robot uit de mens te halen, zodat mensen binnen teams beter kunnen samenwerken, complexe problemen kunnen oplossen en ze zich kunnen concentreren op het deel van het werk waar zij energie van krijgen. Freeday biedt haar klanten een SaaS-platform waarom zij digitale werknemers kunnen inhuren die repetitieve, vervelende taken en interacties overnemen. Dit zorgt voor leuker werk voor echte medewerkers, halveert operationele kosten en zorgt voor meer flexibiliteit.

De financieringsronde wordt geleid door Venture Capitalist henQ. Freeday zal een belangrijke speler zijn in het helpen van bedrijfsleiders om hun digitale transformatie strategie te versnellen. Mede-oprichter Marcus Groeneveld stelt: “We zijn enorm blij dat we henQ kunnen verwelkomen in ons netwerk van investeerders en partners. Ze hebben een bewezen staat van dienst in het helpen van innovatieve b2b-software bedrijven met een internationale groeistrategie. En we kijken uit naar de samenwerking met een investeerder die het potentieel van Freeday erkent”.De Rotterdamse startup is uniek in het aanbieden van een SaaS-oplossing met een transactionele afrekenmodel, flexibele schaalbaarheid en zonder voorafgaande (setup)investering.

Op deze manier helpt Freeday bedrijven bij het aannemen, trainen en starten van nieuwe digitale medewerkers binnen 2 weken. Gemiddeld nemen digitale medewerkers van Freeday tussen de 35-65% van alle inkomende chats, mails en telefonische interacties over.

In de eerste 18 maanden heeft Freeday reeds mooie klanten en partners mogen verwelkomen en zichzelf bewezen in het toevoegen van waarde door digitale medewerkers in te zetten binnen de digitale servicestrategie van bedrijven uit uiteenlopende sectoren.

Terug naar nieuws overzicht
Software