Bizzomate ondersteunt medische hulpmiddelen-leverancier MediReva met customer experience

17-06-2022 | door: Martijn Kregting
Deel dit artikel:

Bizzomate ondersteunt medische hulpmiddelen-leverancier MediReva met customer experience

Bizzomate (software-oplossingen voor digitaliseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen) heeft voor MediReva (leverancier van medische hulpmiddelen) een nieuwe applicatie gebouwd, genaamd MoZaïeK. De backoffice-applicatie is gebouwd op basis van Mendix low-code en moet MediReva helpen bij het beter en sneller helpen van klanten. Daarnaast dient de applicatie de organisatie te ondersteunen om beter te voldoen aan wet- en regelgeving.

MediReva gebruikte een ERP-systeem om de processen in de organisatie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Om te voldoen aan veranderende wet- en regelgeving rond het zorgproces werd in de loop van de tijd veel doorontwikkeld op dat systeem. Het gevolg was dat het steeds lastiger werd om over te stappen op een nieuwe versie. De snelle groei van MediReva in zowel klanten als medewerkers zorgde er daarnaast voor dat het systeem niet meer voldeed aan de huidige behoeften.

Low-code app

MediReva besloot daarom een low-code applicatie te bouwen om het bestaande ERP-systeem heen. Samen met Bizzomate werd ‘MoZaïeK’ gebouwd. Deze applicatie stroomlijnt de zorgprocessen bij MediReva en vormt de basis voor het MediRevanet, een systeem waar professionals in de ziekenhuizen mee werken.

MoZaïeK levert een aantal verbeteringen op voor MediReva. Het is nu makkelijker voor medewerkers om intakegesprekken volgens de geldende wet- en regelgeving in te voeren. Daarnaast hebben medewerkers van de klantenservice meer inzicht in de situatie van de klant. Zo kunnen zij nu zien of een klant al vaker heeft gebeld en welke medische hulpmiddelen er in het verleden zijn besteld. Daarmee komt de klant meer centraal te staan in het zorgproces en kunnen ze sneller worden geholpen met de juiste middelen. Bovendien is het dankzij MoZaïeK eenvoudiger om over te stappen op een nieuwe versie van het ERP-systeem.

Direct bestellen

In de nabije toekomst is het de bedoeling dat MediReva-klanten met ‘MoZaïeK’ 60 tot 70 procent van de medische hulpmiddelen direct via de site kunnen bestellen zonder tussenkomst van een klantenservice medewerker. Zo wil Mediva extra ruimte bieden aan klanten die meer aandacht nodig hebben door hun complexe problematiek of doordat ze al op leeftijd zijn en het prettig vinden iemand aan de lijn te hebben.

Nu alle klantgegevens nu automatisch verzameld worden, moet het op termijn ook mogelijk worden dat MoZaïeK suggesties van medische hulpmiddelen geeft die eerder bij een vergelijkbare situatie werden gebruikt aan klantenservice-medewerkers, zodat het voor hen makkelijker wordt zo goed mogelijk advies te geven aan klanten.

Terug naar nieuws overzicht