Witold Kepinski - 28 juni 2022

HPE partnerprogramma stimuleert groei in as-a-service

HPE partnerprogramma stimuleert groei in as-a-service image

Hewlett Packard Enterprise (HPE) heeft een nieuw partnerprogramma aangekondigd; HPE Partner Ready Vantage. Voortbouwend op het HPE Partner Ready programma, is HPE Partner Ready Vantage speciaal ontwikkeld om partners te helpen zich aan te passen aan en succesvol te zijn in de veranderende markt van vandaag, aldus HPE.

In het programma is er rekening mee gehouden dat partners allemaal hun eigen expertise en businessmodellen hebben, van partners die een traditioneel verkoopmodel hebben tot partners die een “as-a-service” aanbod hebben. Het nieuwe HPE Partner Ready Vantage programma biedt partners de flexibiliteit om aan de eisen van klanten te voldoen en hun bedrijfsresultaten te versnellen.

Naast het programma kondigde HPE ook updates aan voor de HPE Pro Series en verbeteringen voor Partner Connect en de HPE Partner Portal om de ervaring van HPE Partners en hun klanten verder te verbeteren.

Vandaag de dag worden partners geconfronteerd met grote verschuivingen in de markt. Klanten willen een partner die hun bedrijf begrijpt en die volledige oplossingen levert en beheert, en niet alleen specifieke infrastructuurcomponenten levert. Ze vragen in plaats van op een kapitaaluitgaven (CapEx) gerichte aanpak, nu om op OpEx-gebaseerde oplossingen, en verwachten gebruiksvriendelijke as-a-service-oplossingen waarmee ze alleen hoeven te betalen voor wat ze nodig hebben. Kortom, klanten zijn meer dan ooit op zoek naar betrouwbare, full-service partners die uitgebreide, doorlopende ondersteuning bieden, afgestemd op hun unieke behoeften en bedrijfsdoelstellingen. Volgens IDC wil zelfs 76% van de business-to-businessklanten dat partners meer dagelijkse administratieve en operationele verantwoordelijkheid voor de infrastructuur op zich nemen, zodat het interne IT-personeel zich meer op de bedrijfsvoering kan richten.

HPE Partner Ready Vantage speelt in op deze veranderingen en geeft partners de keuze die ze nodig hebben om aan de veranderende eisen van hun klanten te voldoen. Het programma biedt partners de flexibiliteit om nieuwe kansen te identificeren en aan te pakken, klantrelaties te versterken, hun marktbereik uit te breiden en uitgebreide oplossingen te bieden die klanten meetbare bedrijfsresultaten opleveren. HPE Partner Ready Vantage stelt partners dus in staat om de oplossingen te leveren die hun klanten willen, op de manier die het beste aansluit bij hun eigen bedrijfsdoelstellingen.

"Wij waarderen ons partnerecosysteem en zijn vastbesloten te investeren in het succes van onze partners. We geloven in de kracht van samenwerking om de beste oplossingen en diensten te leveren die onze partners helpen hun volledige potentieel te benutten", zegt George Hope, worldwide head of partner sales, HPE. "Nu partners hun bedrijfsmodellen evolueren om te voldoen aan de hedendaagse eisen van klanten, hebben ze een flexibel, programma nodig dat is ontworpen om hen te helpen leveren, ongeacht de manier waarop hun klanten IT willen aanschaffen of wat hun prioritieten zijn. HPE Partner Ready Vantage stelt partners in staat om in te spelen op de gehele customer lifecycle. Het is daarnaast geoptimaliseerd voor de veranderende zakelijke behoeften van onze partners om hun groei te versnellen en hen helpen succesvol te zijn."

HPE Partner Ready Vantage

HPE Partner Ready is ontworpen om verbeterde mogelijkheden te creëren voor partners, om herhaalbare winstgevendheid op te bouwen en om langdurige klantrelaties te verdiepen. HPE Partner Ready Vantage is;

Afgestemd op de manier waarop partners zaken willen doen. De Centers of Expertise (COE's), die zich richten op belangrijke zakelijke gebieden, zijn opgezet om aan te sluiten bij de huidige of toekomstige vaardigheden van partners. Partners kunnen nieuwe markten bereiken en nieuwe inkomstenstromen aanboren door te kiezen voor de manier waarop ze willen leveren, of dat nu op locatie, in de cloud of in een hybride vorm is.

Ontworpen met meer flexibiliteit. Het uniforme partnerprogramma en de vernieuwde portal omvatten zowel het HPE- als het Aruba-portfolio, zodat partners oplossingen kunnen leveren die bij hun bedrijf passen. Partners hebben snel en eenvoudig toegang tot de informatie die ze nodig hebben, zodat ze minder tijd kwijt zijn aan zoeken en meer tijd hebben om waarde te leveren aan hun klanten.

Ontworpen voor as-a-service groei. Het maakt niet uit waar partners zich bevinden in hun as-a-service “reis”. Met dit programma kunnen ze hun service-expertise ontwikkelen of verbeteren. Partners kunnen hun bedrijf positioneren als marktleider door gebruik te maken van HPE edge-to-cloud-oplossingen – gebaseerd op HPE GreenLake - om unieke klantervaringen te ontwikkelen om hun bedrijf uit te breiden.

"Wij zijn ons ervan bewust dat onze partners diverse profielen hebben en dat ze erkend willen worden voor al hun expertisegebieden. Daarom levert HPE Partner Ready Vantage een complete 360-benadering waarin alle bedrijfsmodellen aan bod komen, waarbij tegelijkertijd hun kennis, kunde en expertise wordt onderhouden en gepromoot", voegt Jesse Chavez toe, worldwide vice president partner programs and operations HPE.

Build, Sell en Service

Het nieuwe programma bestaat uit drie tracks: Build, Sell en Service. Onder deze tracks vallen gerichte COE's, die op maat gemaakte ondersteuning, training, go-to-market initiatieven en verkooptools bieden.

De Build Track is ontworpen om partners te laten integreren met HPE-technologie en ze gebruik te laten maken van geteste en bewezen kant-en-klare oplossingen van HPE en HPE-technologiepartners. Partners kunnen ook hun eigen applicaties ontwikkelen met behulp van HPE's open platformen om de oplossingen te leveren die voldoen aan de behoeften van hun klanten.

De Sell Track is ontworpen om partners te helpen hun as-a-service-business te laten groeien door value-add oplossingen uit het hele HPE-portfolio aan te bieden.

De Service Track is speciaal ontworpen voor partners die zich richten op het leveren van diensten gedurende de gehele levenscyclus van de klant, waaronder: consulting, assessment, ontwerp, integratie, implementatie, migratie, ondersteuning en beheer.

"We hebben de services COE's in het leven geroepen om partners te helpen om succesvol te zijn in een as-a-service wereld", aldus Donna Grothjan, vice president of worldwide channels voor Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company. "We hebben gekozen voor een persoonlijke benadering bij het ontwikkelen van alle onderdelen van dit nieuwe programma. We hebben vertrouwd op wereldwijde best practices bij het uitbouwen van de programma-elementen - dit alles om onze partners te helpen hun business uit te breiden, sneller aan de slag te kunnen, churn te verminderen en een meer dan gemiddeld vernieuwingspercentages voor klanten te realiseren."

Tot op heden zijn de volgende Aruba Service COE's beschikbaar: Customer Success, Managed Services en Professional Services. De COE's voor de Build en Sell Tracks zullen, samen met de Hybrid Cloud Service COE's, in de loop van volgend jaar beschikbaar komen voor alle partners.

Laatste verbeteringen aan HPE Pro Series

De HPE Pro Series stelt HPE-partners in staat zich te onderscheiden met hun expertise door een gepersonaliseerde ervaring te bieden voor hun sales-, technische en marketingprofessionals. Partners kunnen gebruik maken van virtuele fora om in contact te komen met experts en specialisten, toegang krijgen tot resultaatgerichte en workload centric training. Ook kunnen ze hun digitale marketing effectiviteit vergroten door middel van een suite van marketing tools, content en middelen.

HPE Tech Pro biedt nu een uitgebreider ‘enablement’ aanbod ter ondersteuning van nieuwe technische rollen in lijn met HPE Partner Ready Vantage. Het nieuwe aanbod is gericht op partners die as-a-service businessmodellen nastreven en cloud- en managed services-vaardigheden nodig hebben, samen met customer success-capaciteiten om hun doelen te bereiken.

HPE Sales Pro is vernieuwd op basis van feedback van partners om ze snel toegang te geven tot de meest relevante en actuele ‘enablement’ om goed voorbereid klantgesprekken te kunnen voeren en de verkoop te laten groeien. Nieuwe functies omvatten onder andere een gepersonaliseerde portal met unieke certificeringsstatus en trainingsmodules, Portfolio Learning Curriculums met gecureerde en interactieve paden, en Top Recommended Training (TRT) om het voor partners gemakkelijker te maken relevante en impactvolle trainingsmodules te vinden en te prioriteren. Ook zijn er nieuwe On-The-Go Learning-functies toegevoegd, waarbij trainingsmodules kunnen worden gebruikt als podcasts, video's of webgebaseerde seminars, Outcome Discussion Guides met snelle toegang tot boeiende vragen die kunnen worden gebruikt in verkoopgesprekken en een Industry Business Value Framework waarmee partners zich beter kunnen voorbereiden op branchegerichte gesprekken.

HPE Marketing Pro is opnieuw vormgegeven om beter aan de behoeften van partners te voldoen en een verbeterde partnerervaring te bieden door eenvoudigere toegang tot HPE-marketingtools en content. Een nieuwe HPE Marketing Pro gateway biedt intuïtieve, vereenvoudigde toegang tot alle HPE-marketingtools, terwijl een opnieuw ontworpen HPE Social Media Center een verbeterde gebruikersinterface biedt met geconsolideerde navigatie, filtering van content, bijgewerkte gidsen en toegevoegde functionaliteit. Partners zullen ook nieuwe educatieve content vinden in het HPE Partner Learning Center, waaronder modules over Marketing Analytics, Social Trends, Search/SEO updates en Social Media/Social Selling.

Partner Connect

Partner Connect is een digitaal platform dat contact tussen klanten en partners en tussen partners onderling mogelijk maakt om zo sneller de juiste oplossingen en vaardigheden te vinden en aan zakelijke behoeften te voldoen. Partner Connect biedt locator-mogelijkheden die gebruikers verbinden met duizenden HPE-partners met een zoekfuncties gebaseerd op expertise, partnertype, locatie, trefwoord en binnenkort ook op oplossing.

Partner Connect is gebouwd op de fundamenten van Cloud28+, een digitaal business platform dat in de loop van een decennium uitgroeide tot de grootste cloud services community. Het historisch succes van deze basis stelt Partner Connect in staat om alle partnercategorieën, intellectuele eigendommen en capaciteiten naar een grotere schaal te brengen. Daarbij biedt het platform ook een raamwerk voor alle HPE-partners waardoor zij hun zichtbaarheid en vaardigheden kunnen vergroten, en oplossingen en thought leadership kunnen etaleren.

Sinds de lancering in december 2021 zijn er voortdurend verbeteringen doorgevoerd om de gebruikerservaring en samenwerkingsmogelijkheden te verbeteren. De “zelfprofileringsfunctie” heeft partners in staat gesteld om hun eigen informatie en categorisering bij te werken. Vanaf vandaag zullen partners de verbeterde versie zien van deze functie. Hierdoor kunnen partners in de toekomst hun HPE-producten en -services laten zien en meer controle hebben over de manier waarop ze hun oplossingen markeren en promoten.

HPE Partner Ready Portal biedt verbeterde gebruikerservaring

HPE Partner Ready Portal is vernieuwd met een design dat zich richt op vereenvoudigde navigatie en site-integratie. De vernieuwde homepage bevat een 'what's new'-sectie voor nieuws, evenementen, promoties en webinars, en de geconsolideerde menulinks bieden snel toegang tot zakelijke tools en relevante content.

Vernieuwde look en feel: Verbeterde dashboard icoontjes zijn geoptimaliseerd voor zakelijke gegevens zoals Partner Compensatie of Deal Registratie. Alle andere tools kunnen worden toegevoegd als een snelle link met één-klik toegang.

Vereenvoudigde navigatie: In de vernieuwde HPE Partner Ready Portal is alle gerelateerde informatie gecentraliseerd onder Partner Status & Benefits in het navigatiemenu. Een speciale “tools catalogus” geeft partners de mogelijkheid om met één klik toegang tot een tool aan te vragen.

Site-integratie: Het vernieuwde portaal is nog gebruiksvriendelijker. Content wordt geïntegreerd in een moderne user interface voor alle partners, in alle regio's en landen.

Het nieuwe HPE Partner Ready Vantage programma en de vandaag aangekondigde updates benadrukken nogmaals hoe toegewijd HPE is aan haar partners en hoe zij hun kennis en ervaring waarderen als integraal onderdeel van het bredere ecosysteem en de route naar de markt. Het programma maakt het voor alle soorten partners nog waardevoller om met HPE samen te werken, waarbij prioritiet wordt gegeven aan de toekomstige groei van partners op hun as-a-service reis.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!