NTT breidt digitale ervaring uit naar de Tour de France Femme

29-06-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

NTT breidt digitale ervaring uit naar de Tour de France Femme

NTT Ltd., IT-leverancier van infrastructuur en diensten, gebruikt technologie en innovatie om de digitale ervaring van de wielerfans tijdens de Tour de France Femmes te verbeteren.  De openingsrace start op 24 juli 2022 op de Champs-Élysées, voorafgaand aan de mannenrace die op dezelfde dag eindigt. Aan de vrouwenrace doen 24 teams van zes rensters mee en eindigt in La Super Planche des Belles Filles op 31 juli 2022. NTT heeft de afgelopen acht jaar de rol van technologiepartner tijdens de Tour de France vervuld.

Voor de allereerste keer en op een moment dat het vrouwenwielrennen volop in de belangstelling staat, zal NTT de wielerfans dichter bij de actie brengen met behulp van de implementatie van realtime tracking van de renners, het Race Center en de voorspellende modelleringsstrategie. Het model omvat ook @letourdata, de datagestuurde content die helpt de verhalen van de race te distribueren via sociale media en omroepkanalen. Profielen van renners en teams geven unieke inzichten in het vrouwen profpeloton.

In samenwerking met A.S.O. zal NTT een groot aantal nieuwe en verbeterde digitale ervaringen bieden om fans over de hele wereld, zowel thuis als langs de weg, met het sportieve evenement te verbinden. Deze nieuwe digitale ervaringen omvatten:

The Digital Human: NTT heeft een interactieve kiosk ontwikkeld met een door AI gegenereerde realistische menselijke avatar, die is getraind om relevante informatie over de race en voor de toerist te geven. Deze technologie wordt toegepast in de officiële fanshop bij het Grand Depart in Kopenhagen en ook in NTT's Technical Truck aan het eind van elke etappe.

Een verbeterde digitale 3D digital twin: Vorig jaar creëerde NTT een digitale twin van het evenement, waarmee het operationele personeel realtime inzicht in de wielerwedstrijd kreeg. Zo waren ze in staat om de activiteiten te stroomlijnen om de continuïteit en veerkracht van de race te waarborgen. Dit jaar zorgt de technologie voor een betere verbondenheid die slimmere evenementenoperaties mogelijk maakt, waardoor snellere, beter geïnformeerde beslissingen kunnen worden genomen in een zeer complexe en steeds veranderende omgeving.

Samenwerking met Strava: @letourdata, het social media kanaal van NTT, zal tijdens de race in samenwerking met Strava realtime analyses tussen amateurs, profs en King of the Mountain (of snelst bekende tijden) op sociale media publiceren en via omroepen uitzenden.

"Nu het vrouwenwielrennen in populariteit toeneemt, zoals we zagen in de 2020 editie van La Course By Le Tour de France avec FDJ met meer dan 30 miljoen tv-kijkers, zijn we ongelooflijk trots dat we de betrokkenheid van de fans vergroten en onderdeel zijn van het historische moment in het vrouwenwielrennen. We hebben nog een lange weg te gaan om de ongelijkheid tussen het vrouwen- en mannenwielrennen weg te nemen, maar we zijn zeer gedreven om met alles wat in ons vermogen ligt de toegankelijkheid van de sport te vergroten. Met onze technologie brengen we de actie dichter bij de fans dan ooit tevoren.", zegt Michele McGuire, Vice President, Managed Services Delivery, Europa bij NTT Ltd. "Met betrekking tot de technologie hebben beide wedstrijden van Tour de France een zeer dynamisch karakter. Toegang tot realtime informatie is essentieel om continue een soepele race te garanderen en te zorgen voor beter geïnformeerde en betrokken fans. Het volledige pakket aan technologische oplossingen die NTT biedt, ondersteunt de A.S.O. bij het transformeren van de beroemde race".

"Bij A.S.O. zijn we bijzonder trots om Tour de France Femmes avec Zwift te lanceren en te kunnen rekenen op belangrijke technische partners zoals NTT. Onze samenwerking met NTT staat erom bekend de fans dichter bij de actie te brengen. 2022 is een belangrijke datum voor het vrouwenwielrennen en fans over de hele wereld zijn erg enthousiast om getuige te zijn van de eerste editie van de Tour de France voor vrouwen", zegt Julien Goupil, Media & Partnerships Director bij A.S.O.

De rol van NTT als officiële technologiepartner van Tour de France Femmes avec Zwift betekent dat NTT A.S.O nu ondersteunt bij vier andere evenementen voor vrouwen, waaronder Paris-Roubaix Femmes avec Zwift, Flèche Wallonne Femmes en Liège-Bastogne-Liège Femmes. Meer informatie is te vinden op:

https://services.global.ntt/tourdefrance

Volg @letourdata op Twitter en blijf op de hoogte van de koersvoorspellingen via de hashtag #NTTPredictor.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

sport, Digital