Redactie - 29 juni 2022

ServiceNow kondigt algemene beschikbaarheid Lightstep Notebooks aan

ServiceNow kondigt algemene beschikbaarheid Lightstep Notebooks aan image

ServiceNow heeft de algemene beschikbaarheid van Lightstep Notebooks aangekondigd, een extra functionaliteit binnen Lightstep Observability die snellere, meer collaboratieve en meer accurate troubleshooting mogelijk maakt voor SRE’s en developers.

Incidenten zoals software bugs, stroomuitval of offline netwerken hebben grote gevolgen voor zowel de omzet als klantloyaliteit. Om die gevolgen te minimaliseren, realiseert Lightstep Notebooks snellere en nauwkeurigere troubleshooting door separate databronnen aan elkaar te verbinden voor een uniforme en uitgebreide analyse van applicaties en infrastructuur.

Dankzij het gebruik van Change Intelligence (de analysemotor van Lightstep) biedt Lightstep Notebooks iedere developer, operator en SRE direct inzicht in veranderingen in de gezondheid van diensten en infrastructuur. Dat is van onschatbare waarde bij het onderzoeken van een incident, de samenwerking tussen verschillende teams en het snel documenteren van learnings voor de rest van de organisatie.

Belangrijkste toevoegingen zijn:

Datavisualisaties – Ad hoc diagrammen over systemen en hun onderliggende data, inclusief heat maps en time series met trace exemplars, helpen SRE’s inzicht te krijgen in de oorzaak van een incident.

Hoge dataretentie –Traceergegevens kunnen tot drie dagen terug 100% opgevraagd worden, waardoor SRE’s extra tijd krijgen om de oorzaak van een incident te achterhalen, zonder dat daarbij data verloren gaan.

Verbeterde samenwerking – SRE’s kunnen eenvoudig analyses uit Notebooks delen met collega’s via een deelbare link zodat de samenwerking direct gestart kan worden.

Verminderde complexiteit – Een direct gegenereerd onderzoekspad binnen Lightstep legt intelligente correlaties bloot zodat snel en met zekerheid kan worden vastgesteld waar de oorzaak van een probleem ligt.

Eenvoudige postmortems – SRE’s kunnen de inzichten die opgedaan zijn door een onderzoek omzetten naar een postmortem, zodat teams de oorzaak van problemen kunnen onderzoeken en langetermijnstappen kunnen nemen om herhaling te voorkomen.

Lightstep Notebooks volgt op de eerdere introductie van Lightstep Incident Response. De combinatie van Lightstep Notebooks met Lightstep Incident Response biedt een end-to-end toolset die betere en meer responsieve troubleshooting mogelijk maakt. Doordat verwarrende en kostbare contextveranderingen niet langer nodig zijn, verkort Lightstep de gemiddelde hersteltijd, en vergroot het de klanttevredenheid.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!