Martijn Kregting - 16 augustus 2022

Accenture koopt Indonesisch merk- en ervaringsbureau Romp

Accenture koopt Indonesisch merk- en ervaringsbureau Romp image

Accenture neemt Romp over, een Indonesisch merk- en ervaringsbureau op het gebied van branding, creatieve en prestatiemarketing. De overname moet de capaciteit van Accenture Song (voorheen Accenture Interactive) versterken om creatieve en technologiegedreven merkervaringen te leveren aan klanten in heel Zuidoost-Azië.

Gerangschikt als een van Indonesië's top drie van creatieve en meest inclusieve bureaus in 2021, heeft Romp volgens Accenture sterke lokale kennis en expertise op het gebied van merkcommunicatie, ontwerp en digitale operaties. Het heeft met succes merken van elke omvang en in verschillende sectoren getransformeerd, waaronder Telkomsel, Indofood, Danone, Kimberly-Clarke Softex, Grab, Google en Godrej.

De overname zal de merk- en marketingexpertise van Accenture Song versterken, waardoor het vermogen om klanten te helpen nieuwe grenzen te omarmen - zoals de Metaverse, wordt versterkt - en hen tot ervaringsgestuurde organisaties te maken. Het sluit ook aan bij de bedrijfsstrategie van Accenture om bedrijven in Indonesië te helpen kansen te benutten in een postpandemische economie die klaar is voor substantiële groei: de digitale advertentiemarkt is de snelst groeiende in Zuidoost-Azië en de e-commercemarkt wordt geschat op een waarde van 53,8 miljard dollar in 2025.

Zinvolle ervaringen

Divyesh Vithlani, Senior Managing Director en Zuidoost-Azië Market Unit Lead bij Accenture, zegt over de overname: "De groei van de digitale economie in Zuidoost-Azië dwingt merken om zinvolle ervaringen te creëren om aan de behoeften van klanten te voldoen. Bedrijven maken steeds vaker gebruik van kunstmatige intelligentie, data en technologie om creatieve content te stimuleren. Romp's expertise met de schaal van Accenture stelt ons in staat om deze uitmuntendheid te leveren op een manier die uniek is voor de regio."

Accenture blijft naar eigen zeggen investeren in mogelijkheden om zijn klanten te helpen groei te stimuleren door middel van relevantie. Vorig jaar nam Accenture Song het in Kuala Lumpur gevestigde creatieve bureau Entropia over om zijn capaciteiten op het gebied van klantervaring, design en creatieve communicatie te verdiepen. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt en de afronding ervan is onderworpen aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!