VMware Partner Connect biedt meer mogelijkheden

VMware heeft de volgende evolutie aangekondigd van VMware Partner Connect – het unieke, uniforme, wereldwijde partnerprogramma van het bedrijf. Het nieuwe raamwerk van Partner Connect sluit aan bij de huidige cloud-, services- en oplossingsgerichte bedrijfsmodellen en zal partners helpen om vandaag betere bedrijfsprestaties en winstgevendheid te realiseren, terwijl ze hun bedrijf transformeren voor morgen.
Het geëvolueerde VMware Partner Connect-programma zal een flexibel raamwerk bieden om partners te ondersteunen bij de marktintroductie van VMware, de groei van partners te versnellen en partners te belonen voor het geheel van hun prestaties en mogelijkheden. VMware biedt verschillende directe voordelen, met aanvullende mogelijkheden en verbeteringen die in de toekomst beschikbaar zullen komen.
Partners moeten vandaag presteren en tegelijkertijd transformeren voor morgen. VMware heeft drie belangrijke winstdrijvers geïdentificeerd die consistent naar voren komen bij de meest winstgevende partners van het bedrijf: Services, Lifecycle Profit en Stickiness. Elke pijler is synergetisch en onderling verbonden om inkomsten en winstkansen te creëren. Voor partners die zich op deze drie gebieden richten, zijn de resultaten tastbaar. Als we de meest winstgevende partners van VMware vergelijken met de wereldwijde gemiddelden: meer dan 80% van de inkomsten uit hun VMware-praktijk wordt gedreven door services (cloud, beheerd, professioneel); dienstenwinst is 1,5x hoger; en de omzet van professionele servicedagen is meer dan 2X hoger (1) .
“VMware heeft de lessen van duizenden partners toegepast om de volgende evolutie van Partner Connect te stimuleren en partners te helpen presteren terwijl ze transformeren. VMware is goed gepositioneerd om partners te helpen de enorme en groeiende kansen in multi-cloud te benutten”, zegt Tracy-Ann Palmer, vice president, Partner Experience, Programs and Investments, VMware. “We hebben nu één uniform partnerprogramma dat flexibeler en efficiënter zal zijn, met eenvoudigere paden naar vooruitgang en meer tools om de VMware-activiteiten van partners te helpen beheren. We optimaliseren incentives en programma's om partners te helpen hun SaaS- en abonnementsactiviteiten naar een ander niveau te tillen en te profiteren van cloudgerichte bedrijfsmodellen en economie.”
"Sinds we Partner Connect in 2021 lanceerden, werken we samen met partners in EMEA om ervoor te zorgen dat ze zich beloond voelen voor de vele manieren waarop ze met VMware op de markt komen", zegt Petra Heinrich Vice EMEA President, Partner & Commercial Business, VMware. "Door te luisteren naar wat onze partners in de regio zeggen, hebben we ons programma ontwikkeld om ervoor te zorgen dat ze uitzonderlijke consultancy en innovatie blijven leveren aan hun klanten, terwijl ze tegelijkertijd hun eigen bedrijf laten groeien."
Verbeterde partnerervaring met een nieuwe Partner Connect-structuur
Met de volgende evolutie van Partner Connect zullen VMware-partners profiteren van een nieuw flexibel puntensysteem, vereenvoudigde tiering, een bedrijfsmodeloriëntatie en meer zelfbediening en automatisering om de partnerefficiëntie en winstgevendheid verder te verbeteren. Partner Connect beloont partners voor verschillende manieren waarop ze waarde creëren, waaronder zowel prestatie- als capaciteitsactiviteiten. De voortgang in het programma zal gebaseerd zijn op het nieuwe puntensysteem in plaats van op een complexe mix van IT-trajecten. Partners die doorstromen naar het nieuwe Pinnacle-niveau zullen nog meer financiële voordelen en VMware-betrokkenheid ervaren, waaronder dekking voor beheerde accounts, gezamenlijke ontwikkeling van bedrijfsplannen en toegang tot programma's voor grote weddenschappen.
Daarnaast ondersteunt Partner Connect nu vier verschillende bedrijfsmodellen onder één programma: Solution Services, Solution Builder, Cloud Solution Provider en Solution Reseller. Door dit flexibele, collaboratieve raamwerk voor deze vier bedrijfsmodellen te creëren, kan VMware de ondersteuning voor alle bedrijfsmodellen verenigen. VMware zal een nieuw selfservice-dashboard leveren dat partners gemakkelijk toegankelijk inzicht geeft in waar ze staan in het Partner Connect-programma. Partners kunnen hun voortgang, verdiende beloningen, behaalde competenties en andere waardevolle telemetrie voor het beheer van hun VMware-activiteiten beter volgen.
Versnelling van de transformatie van partnerbedrijf naar de verkoop van SaaS, services en oplossingen
Klantsuccespraktijken zijn van cruciaal belang om klanten te helpen continue waarde te realiseren uit de cloud, SaaS en abonnementen. Ze zijn ook een belangrijk onderdeel van de Lifecycle Services die door VMware worden geïdentificeerd als een belangrijke winstmotor. Met de nieuwe Partner-Led Customer Success Specialization hebben partners nu drie opties om Customer Success uit te voeren. Partners kunnen hun eigen uitgebreide aanbod bouwen via de specialisatie, samenwerken met VMware aan Customer Success-activiteiten of VMware Success 360 doorverkopen. Deze opties stellen partners in staat klanten door alle stadia van hun multi-cloudreis met VMware-oplossingen te begeleiden, terwijl ze een consistente methode om met klanten samen te werken om hen te helpen continu waarde te realiseren en sneller resultaten te behalen.
VMware heeft het Go-To-Market Play-systeem (GPS) voor VMware-partners gelanceerd om de dubbele doelen te bereiken, namelijk het leveren van klantresultaten en winstgevendheid van partners. Gecentreerd op transformationele zakelijke uitdagingen (Strategy Plays) en discrete gerichte IT-oplossingen (Velocity Plays), biedt GPS gedefinieerde oplossingen met uniforme mogelijkheden en prikkels om de waarde en het bereik te vergroten, evenals ondersteuning voor digitale marketing. Met GPS voor partners transformeert VMware gefragmenteerde GTM-programma's in een uniforme aanpak gericht op klantresultaten. Deze GPS-spellen staan centraal in VMware's resultaatgerichte partner-enablement en go-to-market-evolutie, waarbij end-to-end afstemming wordt gestimuleerd, te beginnen met de ontwikkeling van partnercapaciteiten tot aan het succes van de klant.
VMware maakt het VMware Ignite-programma nu breder beschikbaar voor partners en heeft het afgestemd op het Go-To-Market Play-systeem en door partners geleide services-initiatieven. VMware Ignite is een uniek activerings- en ontwikkelingsprogramma voor partnerpraktijken met een rigoureuze, bewezen methodologie die gestructureerde ontwikkelingspaden biedt om mogelijkheden op te bouwen voor technische, verkoop-, service- en marketingfuncties; toegang tot trainingen en VMware-experts ter ondersteuning van verkoop en praktijkontwikkeling; en een verscheidenheid aan ontwikkelingstrajecten voor nieuwe en toegewijde partners en distributeurs.
De nieuwe VMware Ecosystem Solutions Partner Studio, die Solutions Lab en Solutions Hub omvat, stelt partners in staat om use-case-gerichte oplossingen te creëren en samen te innoveren om partnergroei en wereldwijde marktdifferentiatie te stimuleren. Solutions Lab is een gefaciliteerd co-innovatieraamwerk dat partners helpt om "Big Ideas" op de markt te brengen door middel van begeleide assistentie en ondersteuning van VMware-experts. Met Solutions Lab kunnen partners gedifferentieerde oplossingen leveren die herhaalbaar zijn en afgestemd op de markt. Solutions Hub is een geïntegreerd digitaal zelfbedieningsplatform dat het proces voor het maken, orkestreren en op de markt brengen van content voor de oplossingen van partners stroomlijnt. Solutions Hub biedt de digitale tools om beheerde oplossingen vandaag te activeren en te publiceren voor VMware Marketplace en in de toekomst voor aanvullende marktplaatsen van derden; de pijplijn-, adoptie- en penetratie-effectiviteit meten; en versnel de time-to-market door automatisering.