Wouter Hoeffnagel - 16 september 2022

Orange breidt cloud-voetafdruk uit met Equinix Metal

Orange breidt cloud-voetafdruk uit met Equinix Metal image

Orange breidt zijn cloud-voetafdruk uit in Amsterdam, Madrid en Seattle. Het bedrijf maakt hierbij gebruik van de Bare Metal as a Service-capaciteit Equinix Metal van Equinix, waarmee het een New Generation International Network uitrolt. Dankzij het nieuwe model kan Orange zakelijke en wholesale-klanten on-demand Telco Cloud Points of Presence (PoP's) aanbieden, waarmee belangrijke diensten zoals CDN, 5G-roaming en spraakdiensten worden geleverd. Dit met een verwachte latency van ongeveer 10 milliseconden.

De ontwikkeling van netwerkgebaseerde diensten dwingt netwerkproviders tot de inzet van een nieuwe klasse van connectiviteits- en infrastructuurplatformen. Dit wordt mede gedreven door de veranderende klanteneisen rond snelheid en flexibiliteit. Uit de Equinix 2022 Global Tech Trends Survey is gebleken dat 72% van de ondervraagde bedrijven van plan is de komende 12 maanden uit te breiden, ondanks de economische problemen en de uitdagingen op het gebied van supply chain. Ook vertrouwen ze op digitale strategieën om dat te bereiken.

Snel voldoen aan vraag van klanten naar groei

Door te integreren met de geautomatiseerde Bare Metal as a Service van Equinix, dichtbij zijn bestaande netwerken bij Equinix, kan Orange snel voldoen aan de vraag van klanten naar groei. De implementatietijd bedraagt hierbij een aantal weken in plaats van maanden. Door gebruik te maken van Equinix Metal kan Orange next generation-diensten leveren zonder de initiële CAPEX of de complexiteit van wereldwijde supply chains. Tegelijkertijd behoudt het bedrijf de volledige keuze en controle over IT-infrastructuur en digitale transformatieprojecten.

Jean-Luc Vuillemin, Executive Vice President, International Networks bij Orange: "We zijn verheugd om samen te werken met Equinix om Orange Telco Cloud PoP's-technologie in te zetten bovenop Equinix Metal. Door een 'as a service'-infrastructuurmodel te omarmen en te investeren in onze SDN- en VNF-capaciteiten, kan Orange nu een volledig flexibele en elastische oplossing bieden aan klanten. Daarnaast kunnen we de uitrol van onze geplande 100 Telco Cloud PoP's versnellen en de capaciteit snel aanpassen aan de vraag. Hiermee wordt de positie van Orange als vertrouwde infrastructuurpartner bevestigd. Wij helpen prestaties van applicaties verbeteren met beveiligde en consistente connectiviteit, ongeacht de locatie van de eindgebruiker terwijl we  cloudbeheer en cloudtransformatie ondersteunen."

40 SDN PoP's wereldwijd

Via zijn Telco Cloud Platform biedt Orange klanten end-to-end geoptimaliseerde niveaus in prestaties, beveiliging en flexibiliteit. Door ontwikkeelingen op het gebied van gevirtualiseerde netwerkfuncties en softwaregedefinieerde netwerken (SDN) beschikt Orange over 40 SDN PoP's wereldwijd. De telecomprovider wil tegen 2024 100+ "Telco Cloud PoP's" bereiken  als onderdeel van zijn eNGINe (New Generation International Network) transformatieprogramma. Elke Telco Cloud PoP kan gevirtualiseerde netwerkservicefuncties hosten, zoals spraak, 5G, CDN, SD-WAN of beveiligingsdiensten, en klanten verbinden met belangrijke content- en cloudserviceproviders.

Zachary Smith, Global Head of Edge Infrastructure Services bij Equinix: "We hebben een rijke 20-jarige geschiedenis met Orange. Daarom zijn we blij dat zij de eerste provider worden die hun uitgebreide wereldwijde netwerkvoetafdruk bij Equinix combineert met de nieuwe mogelijkheden van onze geautomatiseerde digitale infrastructuurmogelijkheden. We zijn enthousiast om te zien hoe ze dit aanbod in 2023 uitbreiden.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!