Investeerders steken miljoenen in Nederlandse e-commercestartup

23-09-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Investeerders steken miljoenen in Nederlandse e-commercestartup

Instant Commerce, een platform voor het bouwen van webshops, haalt tijdens een seedronde 5,4 miljoen euro op bij investeerders. Het platform van het bedrijf stelt e-commercemerken op Shopify in staat om headless storefronts te bouwen. Dankzij de no-code aanpak kunnen storefronts tot tien keer sneller en goedkoper op de markt worden gebracht dan traditionele oplossingen, stelt het bedrijf. Het platform van Instant Commerce integreert via API's met diverse systemen zoals Shopify, Storyblok en Algolia.

Sinds de oprichting begin 2022 heeft Instant Commerce meer dan 30 grote klanten binnengehaald, waaronder Bols, ID&T, Ekster en Yaya. Het bedrijf realiseerde een groei van 85% per maand. Deze laatste ronde komt slechts acht maanden nadat Instant Commerce €2.1M een pre-seed-investering heeft opgehaald bij firstminute capital en verschillende angel-investeerders, wat de totale investering nu op €7.5M brengt. De nieuwe investeringsronde wordt geleid door HV Capital terwijl Hearst Ventures en bestaande investeerder firstminute capital eveneens participeren.

Productinnovatie versnellen en team verdubbelen

Met behulp van de nieuwe financiering wil Instant Commerce productinnovatie versnellen, het team verdubbelen van 30 naar 60 leden, partnerschappen en integraties uitbreiden, nieuwe Europese markten aanboren en de basis leggen voor de uitbreiding van Instant Commerce naar de VS.

Coen van Hees, medeoprichter en CEO van Instant Commerce: "Ons platform lost een enorme uitdaging op voor e-commerce merken: hoe bouw je een zeer functionele en boeiende online storefront op een snelle en kosteneffectieve manier zonder afhankelijk te zijn van een groot team van ontwikkelaars. Als gevolg daarvan hebben we in korte tijd een ongelooflijke groei doorgemaakt. Met deze investering kunnen we onze uitbreidingsplannen nu echt doorvoeren en markten buiten Europa betreden."

Dankzij de headless benadering (scheiding van frontend en backend) kunnen merken voldoen aan de verwachtingen van de hedendaagse consument: een snelladende website, omnichannel aanwezigheid, een unieke winkelervaring en meer. Het resultaat is een platform waarmee e-commerce bedrijven van elke omvang kunnen concurreren met het online aanbod van 's werelds grootste merken tegen een fractie van de kosten en tijd.

Terug naar nieuws overzicht