Wouter Hoeffnagel - 04 oktober 2022

CloudSuite en SYcommerce bundelen krachten

CloudSuite en SYcommerce bundelen krachten image

CloudSuite en SYcommerce bundelen hun krachten. De samenwerking tussen CloudSuite en SYcommerce biedt bedrijven een gebruiksvriendelijk platform en advies bij het creëren en realiseren van online-strategieën, marketingcampagnes en e-commerce concepten.

Groothandels of merkfabrikanten hebben specifieke behoeften die lang niet door elk e-commerce platform gedekt worden. Daarnaast zijn ze vaak op zoek naar een stuk strategisch advies over e-commerce en belangrijke aandachtspunten als vindbaarheid en conversie-optimalisatie. CloudSuite en SYcommerce spelen hierop met hun samenwerking in.

Vergelijkbaar DNA

CloudSuite en SYcommerce vonden elkaar een jaar of zes geleden toen ze betrokken waren bij een partner- en pakketkeuze traject voor de Plato Group uit Helmond. Later werkten ze ook samen aan een project voor International Plywood.

“Ik had gelijk door dat CloudSuite en SYcommerce qua DNA goed bij elkaar passen. We delen dezelfde waarden: no-nonsense, afspraken nakomen en zaken niet onnodig complex maken”, vertelt Okko Huisman, CEO van CloudSuite. Jerry van Leeuwen, digital strategy consultant bij SYcommerce, deelt die mening: “De klik was er gelijk. We denken hetzelfde en zitten in hetzelfde klantsegment, namelijk de wereld van groothandels, merkfabrikanten en familiebedrijven. Daarnaast levert CloudSuite een gestandaardiseerd e-commerce platform specifiek voor deze doelgroep. Het doet wat het belooft en is duidelijk en makkelijk te gebruiken voor de klant.”

Totaalpakket

Doordat CloudSuite en SYcommerce elkaar versterken, kunnen ze klanten een totaalpakket aanbieden en volledig ontzorgen op het gebied van e-commerce. SYcommerce fungeert als implementatiepartner van CloudSuite en staat klanten bij met gerichte hulp bij de businesskant van e-commerce. Denk bijvoorbeeld aan strategisch advies over online-strategieën en -concepten, digitale marketing en conversie-optimalisatie. Daarnaast helpt SYcommerce bedrijven bij de frontend-ontwikkeling.

SYcommerce gaat hiervoor het CloudSuite e-commerce platform implementeren. Het platform biedt functionaliteiten voor groothandels en merkfabrikanten om (inter)nationale en flexibele multi-channel e-commerce te ondersteunen. CloudSuite biedt maandelijks automatische releases met de nieuwste functionaliteiten.

Praktisch en menselijk

CloudSuite en SYcommerce merken dat hun mentaliteit en aanpak aansluiten bij hun doelgroep. “In ons segment, de mid-market en familiebedrijven, vinden zaken op een heel menselijk niveau plaats. Er is geen politiek en mensen denken heel praktisch. Dat past uitstekend bij de manier waarop wij graag werken”, licht Van Leeuwen toe. “Het CloudSuite-platform sluit ook aan bij die visie. Het is praktisch, niet nodeloos complex, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Je weet wat je krijgt.”

Huisman beaamt dit. “Je moet bedrijven die actief zijn in de mid-market niet opzadelen met enorme projecten die veel geld kosten en een berg licenties met hoge fees. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten. Ze zijn praktisch ingesteld en houden van het principe rechttoe rechtaan.” Inmiddels zijn CloudSuite en SYcommerce gestart met een gezamenlijk project bij Wijngaard Kaas, een een bekende internationaal opererende kaasproducent. SYcommerce gaat bij Wijngaard Kaas de volledige implementatie van het CloudSuite-platform verzorgen.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!