AWS trekt nieuwe klanten aan

05-12-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

AWS trekt nieuwe klanten aan

Onlangs vond het grootste jaarlijkse evenement van Amazon Web Services (AWS), AWS re:Invent, plaats in Las Vegas. Op de laatste dag werden enkele nieuwe klanten aangekondigd.

Yahoo kiest AWS als zijn preferred public cloud provider voor zijn Ad Tech-activiteiten

AWS heeft aangekondigd dat Yahoo AWS heeft geselecteerd als preferred public cloud provider voor het advertising techbedrijf Yahoo Ad Tech. Het bedrijf zal al de advertentie technologie workloads - waaronder de mediabuying- en aanbodplatforms, analyses en identiteitsoplossingen en -producten vallen - van zijn datacenters migreren naar AWS. De migratie maakt deel uit van de lopende digitale transformatiestrategie van het bedrijf om de IT-infrastructuurkosten te verlagen, de advertentie operations te transformeren en meer op maat gemaakte oplossingen te ontwikkelen om merken te helpen in contact te komen met hun publiek.

Yahoo Ad Tech bereikt wereldwijd meer dan 540 miljoen mensen via zijn softwareplatform dat uitgevers, merken en bureaus de mogelijkheid biedt om creatieve media te uploaden en media-buying te automatiseren via een inventaris van mobiele, web- en tv-kanalen. Het Yahoo Ad Tech-platform maakt gebruik van Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2).

De infrastructuur en het uitgebreide portfolio van cloud mogelijkheden in AWS - waaronder analytics, computing, machine learning (ML), serverless en storage - zullen Yahoo in staat stellen om snel nieuwe functies voor zijn advertentieplatform te innoveren.

Delivery Hero kiest AWS als preferred cloud provider voor digitale innovatie

AWS heeft aangekondigd dat Delivery Hero, eeen lokale bezorgplatform, dat wereldwijd 2,2 miljard mensen bedient, zijn partnerschap met AWS als preferred cloud provider uitbreidt. Het in Berlijn gevestigde technologiebedrijf lanceerde zijn activiteiten meer dan tien jaar geleden op AWS en breidt zijn gebruik van AWS uit om de magazijnactiviteiten te verbeteren, het productaanbod uit te breiden, leveringsvensters te versnellen en nieuwe lijnen te lanceren in zijn wereldwijde bedrijfsactiviteiten.

Door het gebruik van AWS services konden zij kostenefficiënt schalen om de piekvraag tijdens de pandemie te ondersteunen wat resulteerde in een omzetgroei van 89% jaar-op-jaar voor Delivery Hero in 2021. Het bezorgplatform vertrouwt op Amazon DynamoDB en Amazon Elastic Kubernetes Service (EKS) in Amazon EC2 Spot Instances om de computerkosten tot 90% te verlagen.

Real-time vraagprognoses zullen de werking van de lokale Dmart-magazijnen van Delivery Hero verbeteren, waardoor ze een breder scala aan producten kunnen verwerken en een betere voorraadbeschikbaarheid kunnen leveren. AWS helpt Delivery Hero ook bij het lanceren van nieuwe fraudedetectiediensten, digitale betalingsoplossingen en realtime risicobeoordeling waarmee Delivery Hero zijn belofte van deliver-anything kan onderbouwen met buy-now-pay-later financieringsopties.

Terug naar nieuws overzicht