Floris Hulshoff Pol - 18 december 2022

Coöperatie VGZ lanceert service store vol gezondheidsdiensten

Coöperatie VGZ lanceert service store vol gezondheidsdiensten image

Coöperatie VGZ biedt haar leden via haar zorgapps sinds kort een uitgebreid platform met gezondheid- en zorgservices. Net als bijvoorbeeld Bol.com, brengt de zorgverzekeraar in haar service store websites en apps van aanbieders van digitale zorg- en gezondheidsdiensten overzichtelijk bij elkaar voor haar leden. VGZ is de eerste zorgverzekeraar in Nederland die dit concept introduceert.

Om de zorg in Nederland toekomstbestendig te houden, is het volgens VGZ noodzakelijk samen de druk op de zorg te verlagen. De verzekeraar verschuift haar focus van zorg, naar gezondheid én zorg. Samen met zorgprofessionals, leden en andere partners biedt ze diensten aan die Nederland gezonder maken. Digitale services via de service store in de zorgapp van haar merken maken hier een belangrijk onderdeel van uit. Deze innovatie maakt de app nog completer.

‘Leden verwachten steeds meer digitale services’
‘Onze leden hebben in toenemende mate behoefte aan digitale services’, vertelt Erwin Koekoek, innovatie catalyst bij Coöperatie VGZ. ‘Zij verwachten – net als bijvoorbeeld bij banken en retail – veel zaken via een app te kunnen regelen. De app is het startpunt voor alle servicetaken van de leden van VGZ. Hier kunnen ze al hun verzekeringszaken vinden, zoals hun polis, zorgpas, declaraties, vergoedingen en verbruikt eigen risico. Ze kunnen hier ook eenvoudig zelf declaraties indienen of een vraag stellen.’

Nu ook service store vol gezondheidsservices
Sinds kort zijn veel diensten op het gebied van gezondheid aan de service store toegevoegd, zoals de VGZ Mindfulness Coach, de VGZ Soepel en Sterk Coach, de Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn, Nationale Apotheek, MedApp, Thuisarts en mentale gezondheidsdiensten, zoals workshops van Stichting Mirro. Leden van VGZ biedt dit vele extra voordelen, zoals oefeningen, speciale content en kortingen.

Next: verder uitbreiden en doelgerichte pop ups
Coöperatie VGZ breidt een groot deel van deze services uit naar haar andere merken: UMC, IZA, IZZ, VGZbewuzt, UnitedConsumers en Zorgzaam. Koekoek: ‘Het aanbod van services is steeds in ontwikkeling en wordt nog fors uitgebreid op het gebied van gezondheid, maar juist ook voor zorg. Hierdoor hopen we de zorg positief te kunnen veranderen, waarmee we efficiënter gebruikmaken van de beschikbare capaciteit en de zorg voor iedereen betaalbaar houden. Ook willen we vanuit de service store de mogelijkheid bieden om doelgericht pop-ups te tonen met tips, bijvoorbeeld bij een verhuizing, wanneer iemand 18 jaar wordt of bij betalingsproblemen; vanzelfsprekend binnen de richtlijnen van de AVG.

Vertrouwen van partners
Steeds meer partners werken met VGZ samen aan een gezonder Nederland en bieden ook hun diensten aan in de service store. Voor een partner is het eenvoudig aan te sluiten. Sandbox-omgevingen kunnen binnen enkele dagen aan elkaar gekoppeld worden, zodat partners kunnen ervaren hoe eenvoudig en snel ze het service store concept kunnen implementeren.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!