Deurne kiest voor service management platform 4me

20-12-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Deurne kiest voor service management platform 4me

De gemeente Deurne heeft deze zomer gekozen voor het service management platform 4me. De Brabantse gemeente kiest hiermee voor een dienstengerichte aanpak die aansluit op zowel de behoeften van de interne als externe klant (burgers en bedrijven).

Gemeenten moeten volgens betrokken partijen versneld inspelen op de digitalisering in de samenleving en met het service management platform 4me sluiten meerdere gemeentelijke diensten, maar ook externe leveranciers, aan op vooraf gedefinieerde en gevalideerde workflows. Hierdoor verbetert de kwaliteit van de dienstverlening en verminderen de kosten. Elke dienst werkt vanuit dezelfde informatie en alleen met de data waarvoor men geautoriseerd is. Burgers, bedrijven en medewerkers van de gemeente Deurne kunnen terecht bij een centrale servicedesk en hoeven niet verschillende diensten te benaderen voor hun vragen en verzoeken.

Joost Weijs, Beleidsmedewerker I&A Gemeente Deurne: “Uiteindelijk is het belangrijk dat de klanten en medewerkers van de gemeente tevreden zijn met de diensten die wij als gemeente Deurne leveren. Dat mensen op één plek informatie kunnen vinden, vragen kunnen stellen en goed geholpen worden. Dat is het kopje kwaliteit en met 4me hebben we daar echt een slag gemaakt. Tegelijkertijd is het belangrijk om de kwaliteit van de dienstverlening betaalbaar te houden. Met het nieuwe service management platform kunnen wij, mede door de architectuur en licentiestructuur, een betere service aanbieden tegen lagere kosten”.

De implementatie van 4me bij de gemeente Deurne werd gedaan door 4me partner SEQUAL Consultancy. Directeur Jaap Brinkman spreekt van een voorbeeldmigratie: “De gemeente Deurne wilde met deze migratie echt een stap voorwaarts zetten op het gebied van digitalisering. Met name de tijd die afdelingen ICT en Facilitair in de voorbereiding hebben genomen, heeft ervoor gezorgd dat de gemeente Deurne qua digitale dienstverlening toekomstbestendig is. Met de standaard, op de gemeente gerichte, aanpak van SEQUAL Consultancy realiseerden we binnen 25 werkdagen een overgang naar de 4me-omgeving.”

SEQUAL Consultancy doorliep een aantal standaard stappen met de gemeente Deurne. Na een uitgebreid assessment waarin de gemeente Deurne de behoefte aangaf om haar dienstverlening kwalitatief te verbeteren tegen lagere kosten, werd een implementatieadvies gegeven. Vervolgens kwamen tijdens de verschillende workshops het proces, databeveiliging en het gebruik van 4me voor de beheerders aan de orde. Tot slot werd 4me in 4 stappen ingericht: datamigratie, proces-workflows om aangeboden diensten te managen, ‘Service Portaal’, en regie-dashboard waar alle relevante informatie voorhanden is om de dienstverlening te managen op basis van gebruikers tevredenheid, kosten en kwaliteit.

Cor Winkler Prins, CEO van 4me: “Gemeenten hebben te maken met werknemers en klanten die gewend zijn aan de digitale dienstverlening van commerciële bedrijven. Dat verwachten ze ook van gemeenten. Daarbij komt ook nog eens dat het speelveld voor gemeenten breder en complexer is geworden. Zowel in Nederland als in België ondersteunen wij met het 4me platform overheidsinstanties op een pragmatische en kosteneffectieve manier om hoogwaardige digitale dienstverlening te kunnen leveren. Nu, maar ook in de toekomst. We zijn dan ook blij met de keuze van de gemeente Deurne voor 4me en de positieve feedback die we in de afgelopen periode hebben ontvangen.”

Terug naar nieuws overzicht

Tags

deal, Deals