Jeroen Bordewijk - 23 januari 2023

Stem op de Marketing Manager of the Year 2022!

Stem op de Marketing Manager of the Year 2022! image

De vlag ging uit bij Veeam Software, toen Bianca de Vogel vorig jaar de Dutch IT Channel Award voor Marketing Manager of the Year won. Dit jaar maken opnieuw vijf genomineerden kans op deze titel. De winnaar wordt bekend gemaakt op 16 maart 2023 tijdens een feestelijke 'Hollywood style' uitreiking in Studio21 in Hilversum. U kunt nu uw stem uitbrengen op www.dutchitawards.nl!

De genomineerden in deze categorie zijn:

Annemiek Nijland werkt al dertig jaar in verschillende marketing- en communicatiefuncties in de IT-wereld en sinds 2018 bij Cisco. Nijlands focus is 'een zo hoog mogelijke ROI halen op elke marketingdollar'. Haar uitdaging is de juiste combinatie vinden van Cisco's strategische marketingdoelen en de lokale en internationale marketinginitiatieven van de distributeurs van de wereldwijde marktleider in IT-netwerken. Annemiek Nijland is onder meer de drijvende kracht achter ClubCisco, een exclusieve community die 750 unieke partners toegang geeft tot updates, trainingen, events, promoties, nieuws en resources. Nijland brengt partners jaarlijks bij elkaar op de ClubCisco Summit, waar ze kunnen netwerken en zich laten inspireren.

Edwin Kanis zorgt als Director Marketing & Innovation bij Axians voor inspiratie, groei en zichtbaarheid. Hij neemt initiatieven en brengt structuur aan in de organisatie van deze veelzijdige specialist in digitale transformatie. Kanis zorgt voor verbinding tussen de professionals van Axians, de mensen van sales, de (eind)klanten en de technologiepartners, zodat alles continu en consistent blijft bewegen en vernieuwen. Edwin Kanis, die vanaf 2004 verschillende functies bekleedde bij Axians en daarvoor werkte bij onder andere Atos en ilionx, verzorgde recentelijk de initiatie, ontwikkeling en go-to-market van de uiterst vernieuwende dienst Network-as-a-Service (NaaS), die nu al is uitgegroeid tot zo'n 50 miljoen euro aan contractwaarde in Nederland.

Gabriëlle Offringa is 'Marketing & IT Enthusiast' bij Nutanix, of beter gezegd: ze is het gezicht van de Nederlandse tak van dit Amerikaanse cloudbedrijf. Door haar enthousiasme en door duidelijk te communiceren weet Offringa voor elke channel partner het verschil te maken, zo lezen we in de motivaties bij haar nominatie. 'Gabriëlle is een gedreven, creatieve, betrokken en ambitieuze marketing manager met liefde voor IT en oog voor detail'. Offringa, die eerder marketingfuncties vervulde bij onder meer Citrix en Ingram Mico, wordt gewaardeerd om haar kennis, haar inhoudelijke hulp bij het opzetten van campagnes en het sterke partnernetwerk dat ze creëert om de kennis te delen waar marketeers hun voordeel mee doen.

Marc Verhoeven, Rody van Houten en Jeroen de Kam zijn genomineerd als een echt supertrio. Dit ijzersterke marketingteam van Arrow ECS staat garant voor activiteiten die toonaangevend zijn in de IT-markt. Verrassend uit de hoek komen, daar gaat het de heren om, bijvoorbeeld door 1500 bossen tulpen uit te delen aan álle bezoekers van een event. Of de verrassing die Verhoeven, Van Houten en De Kam hadden bedacht voor Valentijnsdag: rode rozen. En dan hebben we het nog niet eens over de foodtruck waarmee ze samen met leveranciers langs klanten gingen, met de mannen zelf achter de grillplaat. 'Gewoon omdat dat leuk is'. Net even anders denken en de meerwaarde snappen van kleine attenties, lijkt het geheim.

Roy van den Hoogen is Senior Marketing Manager Major Growth Countries bij WithSecure. Een hele mond vol, maar het betekent niets anders dan dat Van den Hoogen bij het Finse cyberbeveiligings- en privacybedrijf precies de marketingstrategie weet vorm te geven en uit te voeren die het vroegere F-Secure verder helpt. 'Van den Hoogen zoekt altijd naar samenwerking en is bereid te investeren in klanten', roepen de mensen die hem graag zien winnen. De marketingafdelingen van WithSecure en die van klanten stemmen onder Van den Hoogens leiding uitingen altijd snel en gemakkelijk op elkaar af, en stellen gezamenlijke programma's op zodat een gemeenschappelijke boodschap ontstaat die écht bij de klant binnenkomt.

U kunt nu uw stem uitbrengen op www.dutchitawards.nl!

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!