Floris Hulshoff Pol - 25 februari 2023

Snowflake lanceert Telecom Data Cloud

Snowflake lanceert Telecom Data Cloud image

Datacloudbedrijf Snowflake kondigt de lancering aan van de Telecom Data Cloud. Deze datacloud verenigt het Snowflake dataplatform met oplossingen en sectorspecifieke datasets geleverd door Snowflake en zijn partners.

De Telecom Data Cloud helpt telecomaanbieders om datasilo's binnen bedrijven en het ecosysteem te doorbreken, zodat zij makkelijk en veilig toegang krijgen tot bijna realtime data, deze kunnen verrijken met machine learning-modellen en vervolgens kunnen delen en analyseren om betere beslissingen te nemen. Met de Telecom Data Cloud kunnen Snowflake en zijn partnerecosysteem telecomaanbieders helpen de digitale transformatie te versnellen, betere klantervaringen mogelijk te maken, de operationele efficiëntie te maximaliseren en inkomsten te genereren uit nieuwe datadiensten.

Mobiele apparaten en breedbandverbinding maken deel uit van elk aspect in het dagelijks leven. Daarom blijft de telecomsector van grote invloed op de groei, innovatie en disruptie voor bedrijven wereldwijd. Vooral in snelgroeiende sectoren zoals videostreaming, Internet of Things (IoT) en virtual en augmented reality. De verschuiving van traditionele producten naar innovatieve, sector-overschrijdende samenwerkingsoplossingen vereist een evolutie van het telecom-businessmodel. Om voorop te blijven lopen, moeten telecombedrijven afstappen van complexe, verouderde technologieën om hun netwerken te moderniseren en waarde te leveren aan partners in verschillende sectoren.

Met de Snowflake Telecom Data Cloud kunnen telecomaanbieders zich aanpassen aan de nieuwe realiteit:

Modernisering van het telecomnetwerk: de Telecom Data Cloud biedt een enkel, volledig beheerd en veilig platform voor multi-cloud dataconsolidatie met uniform beheer en schaalbare prestaties die elke omvang ondersteunt qua opslag, computing en gebruikers.

Maximalisatie van operationele efficiëntie: met één uniform platform voor alle data kunnen teams in IT, netwerkengineering, data science, netwerkoperaties en productbeheer samenwerken op basis van data om de planning te verbeteren, sneller zakelijke beslissingen te nemen, snel in te spelen op de behoeften van klanten, netwerkbronnen beter te beheren en de time-to-market van nieuwe diensten te verkorten.

Geavanceerde AI- en ML-mogelijkheden: Snowflake en Snowpark maken machine-gegenereerde data in bijna-realtime mogelijk met behulp van ML-modellen om storingen te voorspellen, onderhoud vooruit te plannen en operationele downtime te beperken.

Inkomsten genereren uit data en applicaties: telecomaanbieders kunnen met Snowflake Marketplace meer gepersonaliseerde data- en applicatiediensten creëren en innovatieve diensten lanceren, waardoor inkomsten kunnen worden gegenereerd uit onder meer reclame en de verkoop van IoT-data aan elke sector.

Gebruikmaken van toonaangevende telecompartners: maak gebruik van een rijk partnerecosysteem en hun sectorspecifieke, vooraf gebouwde templates om sectorspecifieke oplossingen sneller te realiseren.

Data

"De volgende golf van groei en innovatie in de telecom-industrie zal ongetwijfeld worden aangedreven door data en vereist samenwerking tussen bedrijven en sectoren", zegt Phil Kippen, Global Head of Industry, Telecom bij Snowflake. "De Telecom Data Cloud van Snowflake ontsluit deze mogelijkheden door één uniform platform te creëren, dat veilige samenwerking op het gebied van data mogelijk maakt door telecomaanbieders te verbinden met een rijk ecosysteem van applicaties, data en technologiepartners."

Enkele van de grootste bedrijven in de telecomsector gebruiken de Telecom Data Cloud van Snowflake al om hun inkomsten te verhogen en hun operationele efficiëntie te maximaliseren, waaronder AT&T, OneWeb en M1. Zo gebruikt AT&T de datacloud van Snowflake als single source of truth voor hun data door de hele organisatie, waarbij zakelijke partners eenvoudig toegang kunnen krijgen tot data om hun klantenervaringen te verbeteren en efficiënter te kunnen werken.

"Onze focus bij AT&T ligt op het leveren van betekenisvolle klantervaringen en het benutten van data om de operationele efficiëntie te maximaliseren en nieuwe inkomstenstromen te realiseren om hiermee het bedrijf te laten groeien", aldus Andy Markus, Chief Data Officer bij AT&T. "Met Snowflake's Data Cloud zijn we in staat onze data te democratiseren en te gebruiken om deze doelen te bereiken."

Binnen de Telecom Data Cloud hebben klanten toegang tot branchespecifieke oplossingen de time-to-value te verkorten en de totale impact te vergroten. Bedrijven die nieuwe kant-en-klare oplossingen aankondigen zijn onder meer:
Met applicaties die door Snowflake worden ondersteund, zoals de toepassing die van AMDOCS, kunnen telecomaanbieders hun bedrijf moderniseren en bedrijfsprocessen vereenvoudigen.

Snowflake Marketplace partners, zoals Flywheel, OneWeb en TransUnion maken toegang tot een grote hoeveelheid databronnen mogelijk die gebruikmaken van Snowflake's privacybeschermende samenwerkingstechnologie.

Consultingbedrijven en dienstverleners zoals Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting en Wipro Limited kunnen de time-to-value voor klanten verkorten met vooraf gebouwde oplossingen die helpen bij het oplossen van de belangrijkste use cases, waaronder het integreren van OSS- en BSS-data, het maximaliseren van de operationele efficiëntie en het genereren van inkomsten uit data.

Technologiepartners zoals Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing en ThoughtSpot bieden integraties en oplossingen die klanten diepere inzichten geven en de Telecom Data Cloud volledig te benutten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!