Wouter Hoeffnagel - 17 maart 2023

LinkedIn maakt AI-gebaseerde experiences beschikbaar

LinkedIn maakt AI-gebaseerde experiences beschikbaar image

LinkedIn gaat kunstmatige intelligentie (AI) in zijn platform integreren. Het bedrijf rolt AI-gebaseerde experiences uit, waarbij het gebruik maakt van de OpenAI GPT-modellen.

Vorige week kondigde LinkedIn al AI-gebaseerde artikelen aan voor het delen van kennis op LinkedIn. Nu komt het bedrijf dus ook met AI-gebaseerde experiences. Het bedrijf speelt hiermee in op de snel groeiende populariteit en snelle opkomst van generatieve AI, waarvan ChatGPT van OpenAI een bekend voorbeeld is.

Profielen personaliseren

De AI-functionaliteit die LinkedIn beschikbaar maakt is gebaseerd op GPT-4 en voorganger GPT-3.5 van OpenAI. Met behulp van de nieuwste versie kunnen gebruikers onder meer hun profielen verder personaliseren. AI helpt daarbij onder meer bij het formuleren van teksten, waarbij tekstsuggesties worden gedaan. Gebruikers moeten zo sneller hun profiel kunnen opstellen en optimaliseren.

De technologie is per direct beschikbaar voor een beperkt aantal LinkedIn Premium-gebruikers, die de functie kunnen testen. Op termijn wordt het beschikbaar voor alle Premium-abonnees.

Vacatures opstellen

Ook test LinkedIn het gebruik van AI voor het opstellen en uitsturen van vacatures. Gebruikers leveren hierbij basisinformatie aan, waaronder de functietitel en bedrijfsnaam. De tool genereert vervolgens een functieomschrijving, die gebruikers naar wens kunnen bewerken. Dit moet het opstellen van vacatures en het werven van nieuw talent vereenvoudigen.

LinkedIn wil gebruikers met behulp van cursussen gaan helpen met het gebruik van generatieve AI. Het platform maakt voor juni zo'n honderd AI-cursussen online, die LinkedIn-gebruikers helpen met het verbeteren van hun vaardigheden op het gebied van generatieve AI.

Meer informatie is hier beschikbaar.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!