Witold Kepinski - 30 maart 2023

Piwik PRO benoemt nieuwe CEO en presenteert nieuwe strategie

De CEO en oprichter van Piwik PRO, Maciej Zawadzinski, stapt over naar een adviserende rol. De huidige COO van Piwik PRO, Piotr Korzeniowski, neemt de leiding van het bedrijf over. Met de verandering in het management zal Piwik PRO een vernieuwde productstrategie introduceren waarmee het bedrijf in een nieuwe richting inslaat.

Piwik PRO benoemt nieuwe CEO en presenteert nieuwe strategie image

Onder leiding van Zawadzinski is Piwik PRO uitgegroeid tot een alternatief voor Google Analytics. Met een snel, modern en privacyvriendelijk product dat analytische inzichten biedt, heeft het Poolse bedrijf wereldwijd successen geboekt. In 2022 groeide het analyticsplatform met maar liefst 50% en onlangs werd het boekjaar afgesloten met een jaaromzet (ARR) van 11 miljoen dollar.

“In de afgelopen 6 jaar heeft ons team vanuit het niets een veelzijdig digitaal analyticsplatform gebouwd dat met succes concurreert met Google en Adobe. Zowel zakelijk en als productmatig bevinden we ons in een positie om marktleider te worden, nu de meest gebruikte oplossingen van onze concurrenten hun einde naderen,” zegt Maciej Zawadzinski, de vertrekkende CEO.

Eind maart treedt Zawadzinski af als CEO. Hij zal de ontwikkeling van Piwik PRO blijven ondersteunen als lid van de adviesraad van het bedrijf. Piotr Korzeniowski, die al meer dan 7 jaar nauw samenwerkt met Zawadzinski, begint zijn functie als CEO met de introductie van een nieuwe bedrijfsstrategie.

“We zullen voortbouwen op de solide fundamenten die Maciej heeft achtergelaten, maar met Piwik PRO ook nieuwe richtingen inslaan. Ons product zal in de kern altijd privacyvriendelijk blijven. Echter, we willen nu een platform creëren dat naadloos past in elke marketingstack en dat de prestaties daarvan verbetert dankzij integraties en uitgebreide mogelijkheden voor data-activatie,” zegt Piotr Korzeniowski, de nieuwe CEO.

De eerste stappen om de nieuwe strategie in te vullen zijn al gezet. In het tweede kwartaal komt Piwik PRO met verbeterde e-commerce tracking en een nieuw Customer Data Platform (CDP) voor de verrijking en activatie van doelgroepen aan de hand van hun gedrag.

Met een reeks nieuwe functies die later dit jaar uitgebracht worden en naadloze integratie met Piwik PRO’s Analytics, Tag Manager en Consent Manager, zal het nieuwe CDP klanten zakelijke waarde bieden en het aanbod van het bedrijf verder versterken.

Piwik PRO ontwikkelt een privacy-first platform met een geavanceerde suite van producten die draaien om analytics. Het vendor-agnostische ontwerp van het platform zorgt voor een naadloze integratie met alle componenten van de tech-stack van de klant. De klantenportefeuille van het bedrijf omvat meer dan 400 merken, waaronder de Europese Commissie, Fitch Ratings en Crédit Agricole.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!