Marco van der Hoeven is als Manager content CxO van Executive People verantwoordelijk voor de content op het platform. Hij is sinds 1996 actief als bladenmaker en videoproducent, met name op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid, politieke verslaggeving en ICT. Marco van der Hoeven was onder meer als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de succesvolle herlancering van CIO Magazine in Nederland. Ook was hij bij VNU Business Publications verantwoordelijk voor alle Computable specials, waaronder het lanceren van de Computable 100. meer>
In organisaties is het besef wel doorgedrongen dat AI al snel een cruciale technologie aan het worden is voor hun business. Het is bij uitstek de manier om waarde te halen uit data. Maar hoe ga je daar in praktijk mee om. We spraken hierover met Rob ...
Netwerken zijn een cruciaal onderdeel van innovatie met data. Daarbij speelt AI een belangrijke rol, en niet alleen in het analyseren van de data. Ook voor het gezond houden van het netwerk wordt AI ingezet. Zo krijgen beheerders goed inzicht in alle...
AI is in staat geweldige resultaten te boeken voor bijvoorbeeld organisaties in de gezondheidszorg. Maar in praktijk lopen gebruikers in hun innovatieprojecten vaak tegen allerlei beperkingen aan. De data die nodig is om AI tot volle wasdom te laten ...
Steeds meer bedrijven zetten automation-oplossingen als robots in om medewerkers te ondersteunen in hun werk. Deze trend beweegt zich in toenemende mate van losse projecten naar end-to-end automation. Maar wie gaat dat doen? In praktijk kunnen de med...
AI is bij uitstek een technologie waar vertegenwoordigers van de business als ‘citizen datascientists’ zelf in staat zijn waarde uit data te halen. Daarvoor is het echter wel zaak dat de onderliggende infrastructuur voor data op orde is. We sprak...
De vraag die bij steeds meer organisaties speelt is ‘hoe haal ik waarde uit de enorme hoeveelheden data die ik verzamel?’ Het slim inzetten van AI is daarbij onontbeerlijk. Dat is aan de ene kant complex, maar aan de andere kant zijn er t...
Meer dan ooit genereren voertuigen grote hoeveelheden data. Tegelijkertijd is de technologie aanwezig om die data om te zetten in bruikbare inzichten. Smart Profile is daarom samen met Crossyn een innovatief project gestart om marktpartijen te voorzi...
Innovatie met Artificial Intelligence (AI) heeft ongekende potentie voor bedrijven en organisaties. Dit wordt wel vrij algemeen erkend. Maar wat dit concreet betekent voor de toekomst is minder duidelijk. Want er bestaat een duidelijke discrepantie t...
Wat gaat er het komende jaar gebeuren in de IT? Mendix heeft daar samen een aantal voorspellingen over gedaan. We praten hierover met Hans de Visser van Mendix. Na de disruptie van 2020 volgt dit jaar een innovatief herstel, wat dit jaar tot een annu...
De coronacrisis heeft laten zien dat het Nederlandse bedrijfsleven innovatief en flexibel kan reageren op onverwachte situaties, onder meer door massaal werken op afstand te omarmen. Maar die trend heeft een schaduwkant op het gebied van security, om...
Op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid heeft Marco van der Hoeven als hoofdredacteur het vakblad Noodzaak opgezet, met informatie over de wereld van de Veiligheidsregio. Hij heeft onder meer bijdragen geschreven voor Binnenlands Bestuur, Management Team, Staatscourant, IT Executive, Overheid Innovatief, Technisch Weekblad, Supply Chain Magazine, Career & Company, Arts & Auto, ICT & Metaal en Living Media.
Content
Marco van der Hoeven is tevens oprichter en eigenaar van Mediabureau Leiden BV. Met Mediabureau Leiden BV verzorgt hij samen met journalisten, vormgevers en fotografen content marketing, advies, teksten en training over en voor Nederlandse bedrijven en (overheids)organisaties.
Geschiedenis
Marco van der Hoeven studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij zich specialiseerde in militaire geschiedenis. Hij is oprichter en eigenaar van Mithras Excursies. Mithras organiseert al sinds 1995 volledig verzorgde excursies naar slagvelden in Nederland en België, of levert academisch geschoolde gidsen die groepen rondleiden over deze historische locaties. Bestemmingen waar groepen begeleiding voor kunnen boeken zijn onder meer Waterlo, Ieper, de Grebbeberg en het landingsterrein van de invasie van 1799.
Napoleon
Marco van der Hoeven is tevens auteur van het militair historische standaardwerk Het leger van het Koninkrijk Holland en de Duitse veldtochten van Napoleon 1806, 1807 en 1809. In 1806 trokken op last van Napoleon 12.000 soldaten van het Koninkrijk Holland naar Duitsland. Ze zouden daar aan de kant van Frankrijk vechten tegen Pruisen, Zweden, Russen en Engelsen. Na de succesvolle afsluiting van de veldtocht in 1807 bleven 6000 Hollanders achter als bezetters van de Noord Duitse gebieden. In 1809 zouden zij nog een keer in actie komen, ditmaal om een opstand neer te slaan. In dit boek, van Marco van der Hoeven worden de lotgevallen van de Nederlandse militairen in dienst van Napoleon beschreven.