Marco van der Hoeven is als Manager content CxO van Executive People verantwoordelijk voor de content op het platform. Hij is sinds 1996 actief als bladenmaker en videoproducent, met name op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid, politieke verslaggeving en ICT. Marco van der Hoeven was onder meer als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de succesvolle herlancering van CIO Magazine in Nederland. Ook was hij bij VNU Business Publications verantwoordelijk voor alle Computable specials, waaronder het lanceren van de Computable 100. meer>
Een thema bij veel organisaties hoog op de agenda staat is Time to value: soms kan het lang duren voor investering in software waarde opleveren en integraties worden gerealiseerd. Die vraag komt Niels Beckers, Chief Commercial Officer bij Enable U, r...
Hutten Catering, dat onder meer kantines exploiteert bij een breed scala aan zakelijke klanten, heeft de ervaring van gasten in die restaurants verbeterd met een slimme app. Onder meer om de doorstroming te bevorderen en wachttijden bij de kassa te r...
Ondank alle theoretische aandacht die artificial intelligence krijgt is er in praktijk nog veel winst mee te boeken. Veel organisatie experimenteren ermee, maar missen kansen door te weinig aandacht te besteden aan de onderliggende strategische vrage...
Innovatie vraagt om snel en flexibel omgaan met technologie. Dat is alleen mogelijk als de integratie van de betreffende systemen op orde is. “Ik zou integratie een veel prominentere plaats geven op de CIO-agenda”, zegt Niels Beckers, Chief Comme...
Bij het uitbreken van de coronacrisis was het noodzakelijk om snel een aantal zaken op het gebeid van technologie te regelen, bijvoorbeeld rond werken op afstand. Leon de Werker, Senior Regional Director Benelux van VMware, vertelt hoe de afgelopen m...
Met meer dan 900 sessie zal de virtuele editie van VMworld de deelnemers een schat aan informatie geven, van de keynote van CEO Pat Gelsinger tot klantcases als die van Picnic en Nike. Het thema is dit jaar Possible together. Het evenement vindt plaa...
Onlangs vond op kasteel Hooge Vuursche in Baarn weer een round table plaats, in samenwerking met Legian. Het thema was de relatie tussen IT en Operationele Technologie (OT) in de industrie, en dan met name de security-gerelateerde vraagstukken. De di...
Data vormen voor organisaties een strategische asset. Maar hoe zorg je ervoor dat die data ook daadwerkelijk strategisch wordt ingezet, en rendement oplevert voor de eigen organisatie, in de zin van bijvoorbeeld meer omzet of de daaraan gerelateerde ...
Global AdTech/MarTech bedrijf RTB House heeft vier data hubs ingericht voor werelddekking ten behoeve van zijn deep learning aangedreven ad-buying engine. Met twee datacenter locaties in de VS, één in Azië en één...
Mark Hofland is sinds anderhalf jaar werkzaam bij Gartner als Executive Partner. Voorheen was hij werkzaam bij Cap Gemini, onder andere als CEO van de consulting-tak. Hij heeft in zijn carrière in de volle breedte kennisgemaakt met alle aspect...
Op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid heeft Marco van der Hoeven als hoofdredacteur het vakblad Noodzaak opgezet, met informatie over de wereld van de Veiligheidsregio. Hij heeft onder meer bijdragen geschreven voor Binnenlands Bestuur, Management Team, Staatscourant, IT Executive, Overheid Innovatief, Technisch Weekblad, Supply Chain Magazine, Career & Company, Arts & Auto, ICT & Metaal en Living Media.
Content
Marco van der Hoeven is tevens oprichter en eigenaar van Mediabureau Leiden BV. Met Mediabureau Leiden BV verzorgt hij samen met journalisten, vormgevers en fotografen content marketing, advies, teksten en training over en voor Nederlandse bedrijven en (overheids)organisaties.
Geschiedenis
Marco van der Hoeven studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij zich specialiseerde in militaire geschiedenis. Hij is oprichter en eigenaar van Mithras Excursies. Mithras organiseert al sinds 1995 volledig verzorgde excursies naar slagvelden in Nederland en België, of levert academisch geschoolde gidsen die groepen rondleiden over deze historische locaties. Bestemmingen waar groepen begeleiding voor kunnen boeken zijn onder meer Waterlo, Ieper, de Grebbeberg en het landingsterrein van de invasie van 1799.
Napoleon
Marco van der Hoeven is tevens auteur van het militair historische standaardwerk Het leger van het Koninkrijk Holland en de Duitse veldtochten van Napoleon 1806, 1807 en 1809. In 1806 trokken op last van Napoleon 12.000 soldaten van het Koninkrijk Holland naar Duitsland. Ze zouden daar aan de kant van Frankrijk vechten tegen Pruisen, Zweden, Russen en Engelsen. Na de succesvolle afsluiting van de veldtocht in 1807 bleven 6000 Hollanders achter als bezetters van de Noord Duitse gebieden. In 1809 zouden zij nog een keer in actie komen, ditmaal om een opstand neer te slaan. In dit boek, van Marco van der Hoeven worden de lotgevallen van de Nederlandse militairen in dienst van Napoleon beschreven.