Redactie - 09 augustus 2022

Partnerships zijn de sleutel tot succes in de hybride multi-cloud

Partnerships zijn de sleutel tot succes in de hybride multi-cloud image

Het vormen van partnerships tussen verschillende software- en hardwareleveranciers en managed service providers (MSP’s) of resellers, is de sleutel tot het succesvol leveren van een compleet pakket aan oplossingen, diensten en ondersteuning die klanten vandaag de dag nodig hebben om hun applicaties in hybride multi-cloud-omgevingen te laten landen. Klanten verwachten tegenwoordig namelijk niets minder dan dat de oplossingen die zij gebruiken altijd en overal goed en veilig werken, ook in de steeds complexere en evoluerende wereld van cloud computing.

Maatwerk op basis van standaarden

Om de klant beter van dienst te kunnen zijn, beweegt de markt naar een soort ‘Netflix’-model. Dit model wordt aangeboden vanuit een ecosysteem van vendoren, resellers, cloudleveranciers en consultancybedrijven. Het biedt diverse producten en diensten aan op basis van ‘profielen’. Als de klant met een vraagstuk bij haar partner komt, moet deze in staat zijn een samenstelling te maken van de juiste applicaties, infrastructuur, (cloud)services en locatie. Het ecosysteem levert zodoende een op maat gemaakte oplossing die inspeelt op de specifieke behoeften van de klant.

Zo’n model kan alleen worden gerealiseerd als verschillende partijen samenwerken om de beste producten en services te bieden. Door samen op te trekken, maken alle partijen optimaal gebruik van de voordelen die dit model biedt en kunnen vendoren hun klanten het vertrouwen geven dat ze worden ondersteund door een team van professionals. In de snel ontwikkelende omgevingen van tegenwoordig en de alsmaar groeiende behoefte aan beschikbaarheid en veiligheid van data, is dat geen overbodige luxe.

Kennis delen

Door diepgaande kennis te delen met resellers en MSP’s kunnen vendoren garanderen dat klanten de juiste hands-on ondersteuning krijgen. Het is aan de partner om ervoor te zorgen dat zij de juiste expertise in huis hebben om tegemoet te komen aan de wensen van klanten met, wanneer nodig, de mogelijkheid om terug te vallen op de vendoren. Dit wordt immers steeds complexer omdat gebruikers op verschillende locaties beschikbaarheid willen hebben over data en applicaties die op hun beurt weer in verschillende datacenters draaien.

Inzage in en grip op security, kosten, performance en het uitrollen en monitoren van regelmatige updates en bug-fixing zijn hierin cruciaal. Kortom: het krijgen en houden van regie over de gehele (multi)hybride cloud-omgevingen van een klant is de sleutel tot succes.

Partners met de kennis, het juiste oplossingen-portfolio en bijbehorende diensten kunnen het verschil maken. Zij kunnen de klant begeleiden in de reis van een traditionele on-premise omgeving naar een geautomatiseerde en georkestreerde (multi)hybride cloud-omgeving, met de flexibiliteit om gaandeweg bepaalde keuzes te herzien.

Het is aan de verschillende vendoren en partners om samen te werken in een ecosysteem waarin ze complementair zijn aan elkaar. Zo kunnen ze samen, op basis van functionaliteit, een complete oplossing bieden voor klanten. Want het moderniseren van IT-technologieën te midden van de wildgroei aan software, diensten en service providers, dat kan alleen vanuit een evoluerend en goed werkend ecosysteem, met de juiste allianties en de juiste partners. Dat is de toekomst.

Door: Ton-Pieter Lenderink (foto), Channel Sales Manager bij Nutanix

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!