Witold Kepinski - 19 maart 2025

HP moderniseert manier van werken met HP Workforce Experience Platform

"We staan aan de vooravond van een AI-revolutie die de productiviteit aanzienlijk kan versnellen. Maar om dit mogelijk te maken, moeten we eerst oplossen wat er momenteel misgaat. Werknemers worstelen met een explosie aan nieuwe apparaten en diensten, en IT-teams kunnen de vraag niet bijbenen. Twee derde van de werknemers ervaart frustratie bij het gebruik van digitale technologieën, en slechts de helft voelt zich volledig ondersteund door hun IT-serviceafdeling. Zowel werknemers als IT-teams zijn uitgeput." Dit schrijft Faisal Masud, President van HP Digital Services in deze blog.

HP moderniseert manier van werken met HP Workforce Experience Platform image

Werknemers presteren het beste wanneer technologie op de achtergrond verdwijnt. Dit gebeurt alleen wanneer IT de juiste tools heeft om de complexiteit van het nieuwe digitale ecosysteem te beheren. Door technologische problemen proactief aan te pakken, kan IT frustraties verminderen, de veiligheid verbeteren en werknemers weer productief en tevreden maken.

Het HP Workforce Experience Platform (WXP) Vermindert Digitale Frustratie

Vorig jaar introduceerde HP een revolutionair platform dat technologische problemen proactief aanpakt door IT-teams krachtige inzichten te bieden die werknemers helpen om te gedijen op het snijvlak van werk en privé. Het HP Workforce Experience Platform (WXP) maakt gebruik van miljarden datapunten om problemen intelligent te voorspellen, waardoor frustraties voor werknemers worden weggenomen en de eindeloze stroom van IT-verzoeken wordt verminderd.

Tijdens de HP Amplify Conference 2025 kondigde HP vandaag een uitgebreide beschikbaarheid en innovatieve verbeteringen aan voor huidige en toekomstige klanten. Sinds de lancering van het early access-programma vorig jaar, is WXP al gegroeid naar meer dan 680.000 aangesloten apparaten en maakt het gebruik van inzichten uit HP’s wereldwijde data-ecosysteem. Onze AI-modellen leren van telemetriegegevens van 24 miljoen endpoints, waarbij dagelijks 700GB aan nieuwe data wordt verwerkt in onze 4-petabyte intelligence engine.

Elke maand lost HP’s software en services meer dan 11 miljoen IT-problemen op, waardoor werknemers productief blijven en IT-teams zich kunnen richten op strategische initiatieven. Deze intelligente aanpak stelt WXP in staat om proactieve oplossingen te bieden die verstoringen voorkomen voordat ze de productiviteit beïnvloeden.

Opmerkelijke Verbeteringen voor een Persoonlijke en Naadloze Ervaring

De afgelopen zes maanden heeft HP WXP verder ontwikkeld met krachtige functies die taken automatiseren en het beheer van de werknemerservaring natuurlijker en intuïtiever maken. Opmerkelijke verbeteringen zijn onder meer:

  • AI Sentiment Analysis: Nieuwe AI-mogelijkheden analyseren en verbeteren de werknemerservaring door sentimentdata te beoordelen. De tool kan duizenden vrije-tekstreacties van werknemers samenvatten en terugkerende thema’s identificeren, zodat IT deze prioriteit kan geven.
  • Fleet Explorer: Deze nieuwe, op AI gebaseerde tool voor natuurlijke taalverwerking (NLP) stelt gebruikers in staat om direct inzichten te verkrijgen uit fleet-data. IT-managers kunnen bijvoorbeeld vragen: “Welke apparaten hadden de afgelopen 30 dagen de hoogste geheugenbelasting?” en op basis van de resultaten problemen oplossen voordat ze escaleren.
  • Vyopta-integratie: HP- en Vyopta-klanten kunnen nu de gezondheid van hun samenwerkingsomgeving (video- en telefoonapparatuur en samenwerkingssoftware) monitoren via WXP. Deze integratie biedt waardevolle inzichten in het gebruik, de adoptie en prestaties van samenwerkingsinfrastructuur.

HP heeft vooraf gebouwde scripts, waarschuwingen en dashboards ontwikkeld die organisaties helpen om fleets te monitoren, workflows te automatiseren en strategische inzichten te leveren voor optimale prestaties en IT-efficiëntie.

Kansen voor Channelpartners om te Diversifiëren

Digitalisering en workflowautomatisering zijn belangrijke groeigebieden voor partners. WXP maakt het voor partners gemakkelijk om te starten in de Digital Employee Experience (DEX)-markt. Met WXP kunnen HP-partners diversifiëren naar nieuwe bedrijfsmodellen en nieuwe klanten werven, waarbij ze overstappen naar een contractueel, servicegericht model.

Na het behalen van de WXP Sell and Manage Certification krijgen partners toegang tot een partnerdashboard met onder andere bedrijfsbeheertools, branding- en communicatie-opties, rapportages en multi-tenancy-navigatie. Met multi-tenancy-navigatie kunnen partners inzoomen op specifieke klanten om acties uit te voeren, zoals het uitvoeren van herstelacties, het beheren van apparaten en het versturen van pulse-enquêtes.

Conclusie

Met het HP Workforce Experience Platform zet HP een belangrijke stap in het transformeren van de toekomst van werk. Door digitale frustraties te verminderen en IT-teams te empoweren met proactieve oplossingen, stelt HP werknemers in staat om optimaal te presteren en bedrijven om te groeien in een steeds digitalere wereld.

Voor meer informatie over de nieuwste updates en verbeteringen, bekijk de Product Release Notes februari 2025 op de HP Workforce Experience-website.

Simac, Security Event - Fortinet 17/03 t/m 24/03 BN + BW Axians NaaS B BW + BN
Simac, Security Event - Fortinet 17/03 t/m 24/03 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!