In 2019 komen er nieuwe gespecialiseerde functies voor IT’ers die het onderhoud en beheer van AI-systemen moeten verzorgen. Deze AI-specialist krijgt een geheel nieuwe rol. Dit verwacht Dataiku, leverancier van een open data science- en machine...
Het gebruik van virtuele assistenten (VA's) op de werkplek groeit. 25 procent van de digitale werknemers maakt in 2021 dagelijks gebruik van virtuele assistentmedewerker. Dit is een flinke stijging ten opzichte van de 2 procent die naar verwachting i...
Consumenten verwachten efficiëntie, gemak en authenticiteit in hun contact met bedrijven. Wensen waarin organisaties hun klanten, door de inzet van moderne technologieën als kunstmatige intelligentie en machine learning, relatief eenvoudig ...
Microsoft neemt Semantic Machines over, een startup gespecialiseerd in conversationele kunstmatige intelligentie (AI). Het Amerikaanse bedrijf wil de technologie van Semantic Machines inzetten om bots en intelligente assistente zoals Cortana meer men...
Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten om het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie. De toepassing is inmi...
Artificiële intelligentie (AI) leidt niet tot massaal banenverlies. Greg Corrado (foto), een van de belangrijkste AI-experts van Google, is ervan overtuigd dat de technologie in de eerste plaats de productiviteit verhoogt. Àls die technologie ook b...
IBM stelt Watson voortaan ter beschikking om zelflerende chatbots te ontwikkelen die bedrijven kunnen inzetten voor hun klantcontacten. Met Watson Virtual agent kunnen bedrijven hun eigen chatbot bouwen in de cloud. Die bot moet gewone (Engelse)...