Bedrijven zijn steeds vaker afhankelijk van data om in te spelen op veranderende behoeften, om klantrelaties te verbeteren en om risico’s (zoals fraude) te verminderen. Door analyse van big data kunnen organisaties trends voorspellen en waardev...
Zendesk heeft een vijfjarige strategische samenwerkingsovereenkomst met Amazon Web Services (AWS) gesloten. De twee partijen willen zo bedrijven te helpen om gepersonaliseerde klantervaringen op schaal te bieden, met technologie die met hen meegroeit...
Maar liefst 94% van de B2B-kopers ervaart problemen met de online koopervaring. Deze problemen hebben invloed op de acceptatie van een webshop. En de mate waarin het kanaal wordt gebruikt, is een sleutelcomponent voor het succes van B2B-e-commerce. E...
Qualtrics, speler in experience management (XM) software, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om te worden overgenomen door Silver Lake, de wereldwijde leider in technologie-investeringen, in samenwerking met Canada P...
Meta Platforms, moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp, overweegt Kustomer in de verkoop te zetten. Ook werkt het bedrijf aan een nieuwe omvangrijke ontslagronde. Kustomer is sinds eind 2020 in handen van Meta, dat het bedrijf voor een mil...
SAP heeft SAP Datasphere aangekondigd, een uitgebreide dataservice gebouwd op SAP Business Technology Platform (SAP BTP) waarmee elke dataprofessional naadloze en schaalbare toegang tot bedrijfskritische bedrijfsgegevens kan bieden. Met een uniforme ...
SAP's data-analyse onderdeel Qualtrics heeft een overnamebod gekregen. De financiële investeerder Silver Lake biedt samen met het Canadese pensioenfonds CPPIB 12,4 miljard dollar voor het bedrijf. SAP heeft begin 2023 besloten een verkoop van zi...
Grote webwinkels bieden niet altijd de mogelijkheid rechtstreeks in contact te treden met de klantenservice. Dit is wettelijk echter wel verplicht. Dit blijkt uit een inventarisatie van de NOS, dat bij de honderd grootste webwinkels controleerde of e...
Nieuwe functies in Zendesk bieden klantervaringsteams (CX) beter geïnformeerde en gepersonaliseerde gesprekken met klanten. Zo kunnen zij de loyaliteit van klanten vergroten en omzet genereren. In economisch uitdagende tijden is klantbetrokkenheid e...
De raad van commissarissen van SAP heeft Punit Renjen voorgedragen om zich verkiesbaar te stellen als nieuw lid van de raad van commissarissen en stelt Renjen voor als aangewezen opvolger van de voorzitter, prof. dr. Hasso Plattner. SAP meldt: Met di...