Redactie - 23 december 2019

Fuze biedt zakelijke markt all-in-one communicatie-oplossing

Met het uitfaseren van ISDN zit de hele zakelijke markt nu wel op VoIP. Fuze is in het rijtje van VoIP aanbieders een unieke speler die weer een stap verder denkt: 100% cloudbased communicatie met een wereldwijde footprint. Dat het platform van Fuze een stuk meer advanced is, bleek uit het gesprek en de demo die we als redactie hadden bij het overhandigen van de nominatie voor de Telecom Innovator of the Year. De Nederlandse Channel Partner Manager, Robin Abbenes, stond ons te woord op hun kantoor in Amsterdam.

VoIP en Cloud

Het feit dat de hele zakelijke markt via een VoIP-platform communiceert wil nog lang niet zeggen dat alle communicatiesoftware ook in de cloud staat. In het marktsegment van cloudbased telecom èn UC platforms zijn nog niet zo veel oplossingen. Ja, wel de bekende platformen als Microsoft Teams en Zoom, maar die zijn meer gericht op het segment van Unified Communications zonder een oplossing voor telefonie. Wat Fuze onderscheidt is dan ook de eerste vraag die we aan Robin Abbenes stellen. Hij hoeft duidelijk niet lang na te denken en antwoordt: “Fuze is de enige 100% cloud telecomcentrale, wereldwijde carrier, contact-center en Unified Communications oplossing voor video, chat en content sharing in één. Wij zijn uniek in het bieden van één wereldwijd carrier netwerk voor al het telefonieverkeer en bieden de connectiviteit en de siptrunks in meer dan 70 landen. Telefonie is voor ons de basis, maar daarnaast leveren wij vanuit dezelfde moderne applicatie de mogelijkheid voor onze eindgebruikers om middels hun voorkeur te communiceren via telefonie, (groeps)chat en video conferencing. Er hoeft niet te worden geschakeld tussen verschillende apps of devices om collega's te bereiken. Hierdoor maken wij teamwork mogelijk door groepen sneller en zonder complicaties samen te laten werken via elk device.”

Cloudbased telefonie

Veel VoIP oplossingen zijn nog altijd gebaseerd op een kastje in het serverrack of in een meer geüpdatete versie als hosted telefonie in een datacenter. Fuze gaat een stap verder legt Robin Abbenes uit: “Fuze maakt gebruik van flexibele cloudinfrastructuur en een volledig QoS-engineered netwerk om de beste telefonie-service mogelijk te maken. En dit alles voor een fractie van de kosten van legacy on-premise systemen. Het communicatieplatform van Fuze biedt daarnaast meer dan de traditionele PBX-functionaliteit van een on-premise telecomoplossing zonder de traditionele lasten zoals capaciteitsmanagement, CAPEX-uitgaven, onderhoud aan de verschillende platformen en onvoorspelbare kosten van verschillende providers. Kostenbesparing en back-end technologie is natuurlijk belangrijk, maar de eindgebruikers maken het communicatieplatform echt succesvol, en daarom heeft de gebruikerservaring bij Fuze prioriteit.”

“Hoe we dat doen? We bieden een lokale gesprekservaring voor uw eindgebruikers over de hele wereld. Dus elke gebruiker krijgt één telefoonnummer. ‘Naadloos’ is belangrijk voor ons en dit is slechts één manier waarop we bedrijfscommunicatie vereenvoudigen. Als gevolg van toenemend gebruik van offline, onsamenhangende, verschillende en slecht ontworpen applicaties voor zakelijke communicatie vinden medewerkers het moeilijker dan ooit om efficiënt samen te werken. Telefonie, video, chat, en content sharing is daarom bij Fuze samengebracht tot één applicatie met een gebruikerservaring die zo gestroomlijnd en herkenbaar is dat gebruikers eerder vanzelf overstappen dan dat het wordt geforceerd. Of u nu een telefoontje pleegt, een videoconferentie opstart, of met het team een idee uitwerkt op een white-board. Met Fuze zijn onze eindgebruikers altijd en overal bereikbaar; op het vliegveld, thuis, kantoor, waar dan ook.”

Partners

Tot slot hebben we het met Robin Abbenes over het soort partners dat Fuze zoekt en het distributiemodel. Hij antwoordt daarop: “Met Fuze richten wij ons op het marktsegment boven de 150+ medewerkers en met internationale vestigingen. Bij dit hogere segment horen partners die bezig zijn met het bouwen van totaaloplossingen voor hun klanten waarin ook integraties met bijvoorbeeld CRM (e.g. SalesForce, Bullhorn) en office applicaties (e.g. Gmail, Office365) mogelijk zijn. Een ding is zeker: klanten van Fuze draaien zeer stabiel met een 99,999% uptime en zijn zeer tevreden. Ze hebben een uitstekende telefonie en bereikbaarheids-oplossing die ook nog eens gereed is voor video, chat, contentsharing en contactcenter. Onze partners kunnen via Fuze een voorspelbare recurring-revenue stroom opbouwen en zich zorgeloos toeleggen op de integratie van communicatie in de totale bedrijfsvoering. En dat is toch waar het in de aankomende tijd om draait.”

Auteur: HP van Tilburg 

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!