ServiceNow lanceert met ‘Utah’ belangrijke platform uitbreiding
ServiceNow kondigt een belangrijke platformuitbreiding aan met de Now Platform Utah release. Utah ondersteunt organisaties bij het toekomstbestendig maken van hun bedrijf en het sneller boeken van resultaten, ondanks de aanhoudende economische onzekerheid. De nieuwste versie van het intelligente, end-to-end platform voor digitale transformatie bevat AI-gedreven process mining met robotic process automation (RPA)-mogelijkheden, toegevoegde zoekverbeteringen, uitgebreide Workforce Optimization, en Health & Safety Incident Management. Deze nieuwe functionaliteiten maken meer automatisering mogelijk, versimpelen ervaringen en maken organisaties wendbaarder.
Volgens IDC zullen de uitgaven voor digitale technologie in 2023[1] acht keer sneller groeien dan de economie en in 2026 zal 40% van de totale inkomsten van G2000-organisaties worden gegenereerd door digitale producten, diensten en ervaringen.1 Ondanks dat technologiebudgetten stijgen, heroverwegen leiders technologie-investeringen op basis van de behoefte aan organisatorische impact op de korte termijn en de time-to-value.
“Organisaties hoeven niet langer te kiezen tussen snelheid en innovatie, of goede ervaringen en zakelijke groei,” zegt CJ Desai, president en COO van ServiceNow. “ServiceNow’s intelligente platform biedt snelle time-to-value, voortdurende nieuwe innovatie, en een vereenvoudigde en verbeterde ervaring zodat klanten meer kunnen doen met minder en hun businessmodellen kunnen transformeren. Onze nieuwste release stelt organisaties in staat hun efficiency te maximaliseren, de ROI op digitale uitgaven te versnellen en vereenvoudigde, verbonden ervaringen te creëren binnen de gehele waardeketen.”
Impact versnellen met doelgerichte automatisering
Volgens de Gartner CIO and Technology Executive Survey 2023 verwacht 46% van de ondervraagde organisaties dat ze hun uitgaven voor het moderniseren van applicaties gaan verhogen en 50% zal zijn uitgaven aan cloudplatforms verhogen[2]. Nu organisaties steeds meer digitaliseren, helpt ServiceNow meer waarde te bieden door silo’s te doorbreken en werk overkoepelend te beheren om productiviteit te verhogen en automatisering te versnellen met behulp van nieuwe AI-gedreven functionaliteiten, waaronder:
- AI Search, nu ingebouwd in ServiceNow’s Next Experience, gebruikt AI en natuurlijke taalverwerking (NLP) om service delivery-werknemers te helpen de informatie te vinden die zij nodig hebben om effectiever te werken en klantproblemen sneller op te lossen. AI Search bevat ook geavanceerde functionaliteiten zoals suggesties voor automatische aanvulling, exact match, en typo handling, waardoor gebruikers direct naar een dossier kunnen gaan, om sneller relevante informatie te vinden die hen kan helpen een probleem op te lossen.
- Process Optimization is uitgebreid met de mogelijkheid om binnen het Now Platform ook in andere workflows dan IT Service Management (ITSM) te ondersteunen, waaronder Field Service Management (FSM). Met verbeterd AI-gedreven inzicht in verborgen inefficiënties, kunnen organisaties dit oplossen dankzij ServiceNow’s RPA-oplossing om de efficiëntie en performance van processen te optimaliseren zodat kosten worden bespaard en de klanttevredenheid verbeterd.
- Workforce Optimization-functionaliteiten zijn verbeterd en uitgebreid met de mogelijkheid om binnen het Now Platform ook in andere onderdelen dan ITSM en Customer Service Management workflows te ondersteunen, waaronder HR Service Delivery. Zo biedt Workforce Optimization HR managers één centrale plek voor werknemersbestanden (of die van teams). Leidinggevenden en managers kunnen de kwaliteit van het werk van werknemers, teams en afdelingen maximaliseren zodat organisaties optimaal kunnen presteren zonder een significante stijging van de kosten.
- Document Intelligence stelt klanten in staat om AI-gedreven tekstextractie uit documenten te versnellen en te automatiseren, wat tijd bespaart en menselijke fouten elimineert. De Utah release bevat een meer gestroomlijnde gebruikerservaring, zodat proceseigenaren documentverwerking gemakkelijk kunnen opbouwen, personaliseren en controleren. Document Intelligence kan ook automatisch grote hoeveelheden data ophalen uit lange tabellen in documenten zoals facturen en inkooporders om zaken als salarisadministratie, financiën en inkoopprocessen te versnellen.
- ServiceNow Impact is de eerste oplossing in de markt die klanten helpt sneller rendement te halen uit hunOperationele- en security-risico’s minimaliseren met oplossingen die flexibiliteit vergroten investeringen in de digitale transformatie. Verbeteringen in prestatietools en nieuwe Impact accelerators zijn beschikbaar in de Utah-release. Deze aanvullingen helpen platformeigenaren de gezondheid van hun systeem beter beheren en de tijd die nodig is om cruciale dashboards online te zetten te verminderen om zo beter inzicht te krijgen in de status van digitale transformatie-initiatieven.
“Wereldwijd is de constante stroom aan risico-events, incidenten en storingen zo frequent geworden dat het verhoogde risiconiveau het ’nieuwe normaal’ is,” aldus Forrester[3]. Om organisaties te helpen hun weg te vinden in een steeds complexer bedreigingslandschap in de hybride wereld van werk, kunnen klanten met de Utah release sneller innoveren, flexibeler werken, en het groeiende aantal operationele en securityrisico’s managen.
Nieuwe mogelijkheden zijn onder meer:
Health and Safety Incident Management helpt leidinggevenden een cultuur te creëren waarin welzijn en productiviteit centraal staan met behulp van tools die het eenvoudiger maken om veiligheidsincidenten te melden en op te lossen. Ook kunnen corrigerende en preventieve acties voor die incidenten eenvoudiger worden toegewezen, terwijl silo's worden verbonden en kosten verlaagd.
Security Incident Response Workspace is onderdeel van ServiceNow’sNext Experience, stelt security-analisten in staat binnen een centrale workspace incidenten te onderzoeken, zodat zij in urgente gevallen efficiënter kunnen handelen en de groeiende hoeveelheid data ten aanzien van security-incidenten kunnen analyseren. Klanten kunnen beoordelingen maken en rapporten analyseren binnen één workspace, en gebruikmaken van Process Automation Designer voor het beheren van meerdere workflows met no-code playbooks.
Operational Resilience Workspace, ook onderdeel van ServiceNow’s Next Experience, biedt een organisatiebreed overzicht met belangrijke informatie over risico’s, zoals issues, kwetsbaarheden, storingen, en falende controles. Dit biedt beter inzicht, snelle besluitvorming en betere prestaties van de organisatie. De nieuwe productervaring verbetert de productiviteit en versimpelt navigatie. Een 360-graden overzicht van afhankelijkheden en weerbaarheid biedt context voor upstream en downstream impact binnen de organisatie.
Log Export Service vereenvoudigt security en performance monitoring voor implementaties op het Now Platform. Deze oplossing is gebouwd op ServiceNow Vault – dat bedrijfskritische applicaties beschermt – en integreert systeem- en applicatielogs van ServiceNow naadloos in analysetools voor enterprise security.
Ervaringen vereenvoudigen om slimmer te werken
Om succesvol te zijn onder de huidige marktomstandigheden moeten organisaties op zoek naar nieuwe manieren om het potentieel van hun personeel volledig te benutten en betrokkenheid en productiviteit te maximaliseren.
De Now Platform Utah release introduceert vereenvoudigde, uniforme admin- en agentervaringen binnen Next Experience. Hierdoor kunnen werknemers slimmer werken en meer doen en klanten tegelijkertijd uitstekende ervaringen bieden. De release introduceert ook een betere manier om een verbonden werkplek te creëren met inzichten ten behoeve van de planning en het optimaal benutten van de kantoorruimte.
Nieuwe mogelijkheden zijn onder meer:
Theme Builder stelt klanten in staat om eenvoudig branded thema’s te maken en te beheren via een intuïtieve interface. Zo kunnen gebruikers een branded en gepersonaliseerde look & feel creëren en bekijken.
Enterprise Architect Workspace biedt gebruikers controle over app-redundantie en beperkt onnodige uitgaven omdat organisaties meer moeten doen met minder. Deze workspace biedt enterprise architecten een consistente gebruikerservaring om betere beslissingen binnen hun app-portfolio te kunnen maken, terwijl tegelijkertijd risico’s en kosten worden beperkt.
Workplace Lease Administration voorziet facility managers van krachtige data en inzichten waarmee ze effectiever contracten kunnen bijhouden en weloverwogen beslissingen kunnen nemen over kantoorruimte, terwijl ze tegelijkertijd de kosten onder controle houden. De rol van het fysieke kantoor zal blijven veranderen onder invloed van het hybride werken.
Extra verbeteringen binnen Workplace Space Management bieden werkplekbeheerders inzichten die helpen bij het opnieuw inrichten van werkplekken die voldoen aan de wensen van medewerkers. “Enterprise-organisaties zijn onder toenemende macro-economische druk steeds meer bezig met het versnellen van time-to-value en met meer groei halen uit digitale investeringen,” zegt Stephen Elliot, Group VP, I&O, cloud operations en DevOps bij IDC. “Als gevolg hiervan onderzoeken IT- en businessteams in alle sectoren in hoog tempo de mogelijkheid om over te stappen van legacy point solutions naar moderne cloudplatforms. Deze overstap biedt klanten de mogelijkheid om sneller resultaten en een snellere time-to-value te bereiken met betere automatisering, meer wendbaarheid en meer gestroomlijnde ervaringen. Omdat ze meer kunnen doen met minder op één platform, hebben enterprise-organisaties de mogelijkheid om zaken te vereenvoudigen en onderscheidend te zijn als het gaat over processen en teams.”