Jordy Nypels zet IGEL regionaal sterker in de markt
IGEL, leverancier van een hardware-onafhankelijk OS, heeft het afgelopen jaar flinke stappen gemaakt. Ten eerste door de aanstelling van Jordy Nypels als Regional VP voor de Benelux die IGEL regionaal sterker neerzet. Ten tweede door het kantoor te verhuizen van Schiphol naar Den Bosch. En ten derde door de introductie van IGEL COSMOS waarmee het al lichtgewicht OS van IGEL nog lichter en flexibeler wordt.
Jordy Nypels werkt sinds januari 2020 bij IGEL. Eerst als interimmanager, nu officieel als Regional Vice President voor de Benelux. Voorheen werkte hij bij leveranciers die zowel hard- als software verkochten. Nu werkt hij bij IGEL, dat een hardware-onafhankelijk OS biedt. Dat sprak Nypels aan: “Je bereik wordt veel groter en je ondersteunt klanten op meerdere devices. Dat maakt het interessant.”
Veilig en eenvoudig te beheren
“IGEL biedt een alternatief, lichtgewicht en krachtig Operating System (OS) dat op elk device kan draaien en kan verbinden met de cloud om applicaties en data te gebruiken”, zo vertelt Simon Townsend, CMO bij IGEL, in een eerder interview. “We bieden een veilig OS dat eenvoudiger te beheren is dan Windows, maar krachtiger is en beter voldoet aan wet- en regelgeving dan Chrome OS.”
Nu is Nypels in deze regio verantwoordelijk voor sales, marketing en de channel van het OS, oftewel het commerciële resultaat. Maar, zo vertelt hij: “Ik houd ook van het contact met de klant. Daarom heb ik de enterprise sales op me genomen, waarvoor ik spreek met organisaties met meer dan vijfduizend medewerkers. Ik haak bij die gesprekken natuurlijk ook de rest van mijn team aan, zoals presales.”
Verhuisd van Schiphol naar Den Bosch
De aanstelling van Nypels is niet de enige verandering: ook is het kantoor verhuisd van Schiphol naar Den Bosch. Is het kantoor nog belangrijk in deze thuiswerkmaatschappij? “Ja, ik vind dat als je samen op kantoor werkt, meer eenheid creëert als team. Daarom is iedereen verplicht om één keer in de twee weken naar kantoor te komen. Dat is ook de reden dat we zijn verhuisd, nu kan iedereen binnen een uur op kantoor zijn.”
Niet alleen samenwerken in het team is belangrijk, ook ligt de focus steeds meer op de samenwerking met IGEL Ready partners. Met Citrix, VMware en Microsoft ontwikkelt IGEL bijvoorbeeld software. Ook hardware-partners zoals Lenovo, LG en HP zijn belangrijk om de boodschap te verkondigen. Nypels: “In veel markten moet het idee dat het OS helemaal losstaat van de hardware nog landen. Daarom is het zo belangrijk dat we regionaal sterker aanwezig zijn.”
Vrijheid om klanten te ondersteunen in hun eigen taal
Regionale aanwezigheid betekent dat de ondersteuning voor partners is verbeterd, vertelt Nypels: “We hebben nu de vrijheid om de kernboodschap van IGEL te customizen naar de regio. Dat betekent bijvoorbeeld dat we klanten in het Nederlands of Frans ondersteunen. Zeker op technisch gebied is het fijn voor onze klanten dat we dezelfde taal spreken, hoe goed hun Engels ook is. Het maakt het makkelijker voor de klant om uit te leggen waar echt behoefte aan is.”
Een belangrijke stap in het aansluiten op de wens van de klant is de lancering van IGEL COSMOS. Dit nieuwe platform biedt IT-professionals uitgebreide beheerfunctionaliteit en controlemechanismen voor de uitrol en management van digitale werkplekken. Deze mogelijkheden worden ondersteund door IGEL UMS 12, de nieuwe versie van de IGEL Universal Management Suite (UMS). Deze oplossing maakt het gelijktijdige gebruik en beheer mogelijk van endpoints waarop IGEL OS 11 en de laatste versie IGEL OS 12 draait.
Eén van de nieuwe clouddiensten die losstaan van het besturingssysteem is de IGEL App Portal. Dit biedt gebruikers toegang tot toepassing specifieke applicaties die door softwarepartners van IGEL worden aangeboden, zoals Microsoft Azure Virtual Desktop client, VMware Horizon client en de Citrix Workspace app. “Deze oplossingen kunnen in een handomdraai worden gedownload en in gebruik worden genomen”, aldus Nypels.
Andere nieuwe clouddiensten zijn de IGEL Onboarding Service, de IGEL Insight Service en andere diensten en portals, die stuk voor stuk zijn ontwikkeld om de gebruikservaring van IT-professionals en eindgebruikers naar een hoger plan te brengen.
Overstappen is optioneel
OS12 is het IGEL OS binnen het COSMOS-platform en daarmee ook verbonden aan het COSMOS-platform met al haar services. Daarnaast kan zowel OS11 als OS12 worden ondersteund binnen het COSMOS-platform. Een upgrade van OS11-systemen is dus niet direct noodzakelijk. Nypels vertelt: “Het verschil zit in de opbouw van het systeem, OS12 heeft een hele kleine footprint; je kiest zelf welke apps en welke versies daarvan je wilt installeren.”
“IGEL zal altijd blijven ontwikkelen en innoveren, zo ook het COSMOS-platform. Samen met het IGEL Ready programma en alle partners die daarbij aangesloten zijn, ben je gegarandeerd van volledige support en snelle releases van clients en apps, welke direct zichtbaar zijn voor de gebruiker in de app portal. Klanten die OS12 gebruiken stappen over vanwege het maatwerk, maar ook de pricing en het subscriptiemodel zijn redenen. Het biedt meer flexibiliteit.”
Een kantelpunt in de wereld
Het sluit aan bij wat Townsend vorig jaar al zei: “We staan op een kantelpunt waarin de wereld beweegt naar het web. En als je je applicaties dan online hebt staan, waarom heb je dan zo’n zwaar OS nodig als Windows? Vergelijk het met een mobiele telefoon: je telefoon heeft geen grote applicaties draaien.” Met de introductie van COSMOS is het OS van IGEL nog flexibeler en daarmee lichter geworden.
Welke ontwikkelingen staan nog op stapel voor de toekomst? Nypels wil zijn team verder uitbreiden. COSMOS wordt verder ontwikkeld. Maar verder blijft de strategische koers hetzelfde. “Het belang van duurzaamheid en hoe IGEL daaraan bijdraagt, verandert niet. IGEL voorkomt dat je oude hardware moet vervangen, omdat het OS niet meer ondersteund wordt. Met IGEL kan je blijven werken met de devices die je al hebt ingekocht.”