Witold Kepinski - 12 juli 2024

Stephanie Dismore van HP wil met partners een winnende combinatie zijn

Stephanie Dismore (foto) werkt in totaal al meer dan 25 jaar bij HP, in veel verschillende management-rollen. Sinds bijna een jaar is ze Managing Director en Senior Vice President van HP’s Northwest Europe markt. Ze vertelt over de vier grootste trends die HP ziet en hoe het bedrijf daarmee omgaat. Tot slot heeft ze nog een boodschap voor partners.

Stephanie Dismore van HP wil met partners een winnende combinatie zijn image

Dismore begint met vertellen hoe belangrijk partners voor HP zijn. “We zijn niet alleen een channel-first-bedrijf, we zien onze partners echt als een verlengstuk van wat we doen. Nu, met alle ontwikkelingen die aan de gang zijn, zijn partners belangrijker dan ooit. Het gaat zo snel, er komen elke dag nieuwe technologieën bij. De eindklant heeft behoefte aan betrouwbare kennis en advies en dat is precies waar onze partnergemeenschap goed in is.”

AI is overal

Maar wat zijn die ontwikkelingen volgens HP dan? Ze pikt er vier uit. De eerste is niet verrassend: AI. Dismore: “De snelle adoptie van AI zal complete industrieën hervormen. Het is nu overal. Het was een buzzword, maar nu zijn er concrete usecases.” Ze is blij met waar HP op dat gebied staat. “We begrijpen bij HP heel goed wat het doel van AI moet zijn: mensen en bedrijven productiever maken. We integreren AI in producten en verbeteren zo de hele beleving. Dat zijn in totaal meer dan honderd producten, over de hele breedte van ons portfolio. Daarmee kunnen we bij uiteenlopende klantbehoeftes helpen, zoals voorspellend onderhoud of het verbeteren van klantenservice. Partnerschappen met bijvoorbeeld Microsoft met Copilot en onze andere strategische partners zoals Intel, AMD, Qualcomm en Nvidia zijn de sleutel tot ons succes.”

De tweede trend die ze noemt is het hybride werken. “Overal gaat het over het hybride werken. Wij wilden eerst weten wat er echt bij werknemers speelt. We hebben daarom in 2023 onderzoek gedaan. Uit die ‘Work Relationship Index’ bleek dat slechts 27 procent van alle kenniswerkers een gezonde relatie met werk heeft. Een erg laag percentage. Daarvoor zijn meerdere oorzaken, waaronder technologie. Werknemers willen naadloos kunnen werken, waarvandaan dan ook. Als ze daar niet de goede technologie voor hebben, dan wordt het heel moeilijk om hun werk goed te doen en zich betrokken te voelen. Voor het hybride werken heb je goede collaboration-tools nodig en veilige technologie voor remote access. Bij HP richten we ons op het verbeteren van de totale beleving, niet alleen op de producten.”

Duurzaamste bedrijf ter wereld

Trend drie is duurzaamheid. “Dat onderwerp is zeker niet nieuw voor ons”, zegt ze. “We publiceerden ons eerste ‘Sustainable Impact Report’ 23 jaar geleden. We blijven doorgaan met dat rapport, maar ook met het stellen van zeer ambitieuze doelen.”

“Ons duurzaamheidsbeleid kent drie pilaren”, legt ze uit. “Klimaat-actie, mensenrechten en digitale gelijkheid. Als het om het klimaat gaat, kijken we naar onze hele waardeketen, van de productie tot en met het eindproduct en alles daartussenin. Ons doel is om het meest duurzame en rechtvaardige technologiebedrijf van de wereld te zijn. We streven naar een netto nul uitstoot van broeikasgassen in 2040. Tien jaar eerder, in 2030, willen we de uitstoot van onze waardeketen al met vijftig procent hebben teruggebracht. Zo hebben we nog veel meer doelstellingen. We publiceren jaarlijks de resultaten, zodat iedereen kan zien of we op de goede weg zitten.”

Niet alleen de processen, maar ook de producten van HP moeten duurzaam zijn, geeft ze aan. “Negentig procent van onze pc’s hebben een EPEAT-keurmerk van het niveau goud of zilver. Dat begint voor ons bij het ontwerp. We houden er dan al rekening mee dat producten weinig energie moeten verbruiken en kiezen ook voor zoveel mogelijk gerecyclede en recyclebare materialen. In totaal gebruikten we sinds 2019 meer dan 1 miljard pounds (ruim 450 miljoen kilo, red.) aan gerecycled plastic in onze pc’s en verpakkingen.”

HP Amplify Impact Programma

HP let niet alleen op haar eigen duurzaamheid, maar het wil partners en klanten ook helpen om hun eigen doelstellingen op dat vlak te behalen. “We hebben het Amplify Impact Programma. Daarmee bieden we oplossingen en hulpmiddelen voor onze partnergemeenschap. Partners hebben binnen dit programma toegang tot een breed portaal aan resources en een jaarlijkse duurzaamheidstoetsing, waaruit voorstellen komen voor acties die ze kunnen nemen.”

Als laatste behandelt ze trend vier: cybersecurity. “We zien steeds meer cyberdreigingen en die trend zal zich doorzetten. We investeren heel sterk in secure device management en zijn van mening dat we de veiligste producten ter wereld hebben. Ons doel is om over de hele linie databescherming te bieden. Daardoor kunnen klanten onder andere met een gerust hart AI gebruiken.”

Winnende combinatie

Dismore heeft haar huidige functie bijna een jaar. “Een fantastische tijd waarin ik veel heb geleerd en ontdekt. Elk cluster, elk land zelfs, heeft zijn eigen uitdagingen en behoeftes. Ik ben vooral onder de indruk geraakt door de relaties die we hebben met onze partnergemeenschap en hun vermogen om samen met ons klanten te helpen met hun behoeftes.”

Ze wil een leider zijn die mensen in haar team helpt en motiveert. “Als het team zich niet ondersteund voelt, doe ik iets verkeerd. Ik probeer duidelijk te zijn qua prioriteiten en doelen. Iedereen moet weten wat het centrale doel is: klanten helpen met hun pijnpunten. We zijn echt niet een bedrijf dat producten verkoopt, maar een organisatie die als doel heeft klanten echt te begrijpen door dicht naast ze te staan.”

Ze sluit af met een boodschap richting partners: “Zoals ik al zei: ik ben heel blij met de samenwerkingen en het vertrouwen. Partnerschappen zijn altijd een reis zonder eindbestemming. We willen het best mogelijke bedrijf zijn om mee samen te werken. We zijn niet perfect, maar we doen altijd ons best om onze partners te helpen bij alle uitdagingen die op hun pad komen. Daarnaast wil ik tegen partners zeggen dat er geen betere tijd is om in de IT werkzaam te zijn dan nu, met alle innovatie die er gaande is. Wij zijn goed in het ontwikkelen van innovatieve producten en oplossingen, het kanaal is goed in het begrijpen en ondersteunen van klanten. Samen is dat een winnende combinatie.”

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
ALSO BW 03-06-2024 tm

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!