CGI neemt afscheid van merknaam Logica
IT-dienstverlener CGI Group krijgt een nieuw merk sinds het Logica op 20 augustus 2012 heeft overgenomen. Merknaam Logica verdwijnt en gaat verder onder de merknaam CGI.
CGI betreedt hiermee voor het eerst de Europese markt, waarbij Nederland één van de belangrijke focuspunten is. Het gecombineerde bedrijf heeft nu 72.000 medewerkers in meer dan 40 landen en behaalt een jaarlijkse omzet van 10 miljard Canadese dollar.
Experience the commitment
Het vernieuwde merk omvat ook een nieuw CGI logo zo meldt het bedrijf in een persbericht. "Deze is groter en simpeler dan voorheen en straalt de directe, krachtige aanwezigheid van CGI in de markt uit. De ‘Experience the commitment’ slogan blijft hetzelfde om te laten zien dat het bedrijf ook in de toekomst een betrokken partner blijft voor klanten."
Zorgenkíndje
CGI betaalde 2,1 miljard euro om Logica over te nemen. Logica Benelux was een zorgenkindje, vanwege minder IT-opdrachten vanuit de overheid en de financiële sector. Het moest daardoor in Nederland de afgelopen jaren vaak saneren, waarbij in totaal meer dan 2000 banen verloren gingen.
Door: Witold Kepinski