Fabrikant SRAM koopt MDM-software van Stibo Systems
Stibo Systems, leverancier van multidomein Master Data Management (MDM)-oplossingen, kondigt aan dat het Amerikaanse SRAM Corporation, fabrikant van high-end fietsonderdelen, Stibo Systems gekozen heeft om een efficiëntere eCommerce organisatie en optimale customer experience voor distributeurs en eindgebruikers te creëren. Het Europees hoofdkantoor van SRAM staat in Nederland. Stibo Systems helpt SRAM om haar productaanbod consistent en krachtig weer te geven en marketing & media materialen centraal op te slaan.
Het in 1987 opgerichte SRAM ontwerpt, fabriceert en verkoopt wereldwijd fietsonderdelen voor de ultieme fietservaring voor fietsliefhebbers. SRAM zal op basis van Stibo Systems de productinformatie en gebruiksvriendelijkheid voor afnemers verbeteren. De verbeterde data vormt de basis voor een nieuwe leverancierswebsite ter versterking van de supply chain. Marketing en publishing inspanningen worden met Stibo Systems eenvoudiger.
“Product informatie is essentieel voor onze business en heeft een directe impact op de reputatie van ons merk,” zei Patrick Brandwagt, General Manager van SRAM Europe. “Door de STEP oplossing van Stibo Systems in te zetten, creëren we voor alle merken en producten een geïntegreerd proces voor het tijdig en nauwkeurig managen van productinformatie. Hierdoor kunnen onze klanten eenvoudig op onze website navigeren. Door de STEP vertaalmanagement tools wordt het aanbieden van onze product informatie in verschillende talen een stuk eenvoudiger.”
“SRAM heeft ons geselecteerd om de eCommerce efficiency en beleving te verbeteren, zodat het bedrijf haar fenomenale groei kan continueren”, zegt Tim Bon, Sales Director Stibo Systems Nederland. Wij kijken uit naar de eerste zichtbare resultaten. Onze oplossingen zijn expliciet ontworpen op schaalbaarheid, kostenverlaging en customer experience. SRAM kan straks dan ook snel en eenvoudig meerdere merken, talen en functies toevoegen en biedt met STEP een best in class gebruikersinterface.”
(PW)