Redactie - 02 juli 2014

Holland Casino besteedt voor 27 miljoen euro ICT uit aan KPN


Holland Casino gaat een deel van de ICT uitbesteden aan KPN. Met de uitbesteding is een bedrag van circa 27 miljoen euro gemoeid over een looptijd van 5 jaar. Dit meldt Mario der Weduwen, directeur Informatievoorziening bij Holland Casino.

Met de ondertekening van het contract treden 16 medewerkers van Holland Casino die nu deze diensten verzorgen, per 1 juli in dienst van KPN. Holland Casino wil met deze outsourcing de dienstverlening geleidelijk vernieuwen, de efficiëntie van de organisatie vergroten en de kosten flexibiliseren.

Werkplek

KPN vernieuwt de ICT-werkplekken en -infrastructuur. De huidige hard- en software zal geleidelijk vervangen worden en de bedrijfsapplicaties verhuizen naar een dubbel uitgevoerd datacentrum met een zeer hoge beschikbaarheid. Ook de technologie waarmee de juiste applicaties, op het juiste moment, op de juiste werkplek beschikbaar wordt gesteld aan de juiste gebruiker zal geheel worden vernieuwd. KPN spreekt daarbij over "Future Ready Workspace".

UC

Verder vervangt KPN de huidige vaste telefonie door Unified Communications (UC), waarmee telefonie, email, chat en agenda één geïntegreerde communicatieoplossing vormen. Tenslotte gaat ook de servicedesk over naar KPN; medewerkers kunnen daar op ieder moment van de dag voor al hun IT-vragen en ondersteuning terecht. Voor deze ICT-diensten gaat Holland Casino naar gebruik betalen. Belangrijk verschil met de huidige situatie is dat de dienstverlening straks 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar is.

Door: Witold Kepinski


 

Gartner BW tm 02-11-2024 DIC Awards BW tm 21-10-2024
ALSO BN + BW tm 16-10-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!