Wouter Hoeffnagel - 24 augustus 2015

Ziggo ziet marktaandeel in alles-in-éénpakketten licht teruglopen

4,6 miljoen Nederlandse huishoudens beschikken over een alles-in-éénpakket met internet, televisie en vaste telefonie. Ziggo blijft de grootste speler in de markt, maar zag zijn marktaandeel afgelopen jaar wel met 4 procentpunt dalen.

Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Het marktaandeel van alles-in-éénpakketten blijft toenemen. Een jaar geleden beschikte 56% van de huishoudens in Nederland over een dergelijk pakket. Dit percentage is inmiddels gestegen tot 61%. 10% van de huishoudens heeft ook een mobiel abonnement lopen bij dezelfde aanbieder als waarvan zij een alles-in-éénpakket afnemen.

Meer dan de helft van alle huishoudens neemt een dergelijk pakket af bij Ziggo, waarmee het bedrijf marktleider is. Het bedrijf heeft echter ligt moeten inleveren op haar marktaandeel, waar andere partijen van profiteren. Zo zagen zowel KPN, Caiway, Delta als XS4all hun marktaandeel in alles-in-éénpakketten licht stijgen.

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Jamf Cybersec 2025 2 BW + BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!