FrieslandCampina laat via QR-code zien van welke boer de babymelkpoeder komt
Om de herkomst van haar producten aan consumenten te laten zien, maakt FrieslandCampina gebruik van GS1 Digital Link, de nieuwe standaard voor het online volgen van je producten.
Het bedrijf zet de nieuwe standaard als eerste in voor de Aziatische markt. Via een QR-code op de verpakking kan de Aziatische consument met één klik zien wat de herkomst van hun Friso melkpoeder is, kijken of het écht de melkpoeder van Friso is én in de toekomst direct het product afrekenen.
Op basis van productvolume kan dit worden beschouwd als 's werelds grootste implementatie van GS1 Digital Link tot nu toe. Rob Van Stek van FrieslandCampina: “Dankzij de technologie van Kezzler is het digitaliseren van honderdduizenden individuele producten met de GS1 Digital Link eenvoudig. Door de Trackeasy-technologie kan flexibiliteit en schaalbaarheid worden geleverd, met lage operationele lasten. Op deze manier stellen we ouders in staat weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen op basis van transparante informatie ”.
GS1 Digital Link is een nieuwe standaard die beschrijft hoe je de GS1 identificatie van een product kunt koppelen aan online informatie. Je doet dat met een webadres (URI) waarin de bron van de informatie staat (de domeinnaam) en de identificatie van het product (de GS1 code eventueel met batch of zelfs serienummer).