Microsoft 365-diensten opnieuw getroffen door storing

In woelige coronatijden zijn er nog zekerheden. Zoals het feit dat Microsoft 365, de abonnementsdienst met onder meer Office-apps, afgelopen nacht opnieuw problemen vertoonde.
De probemen begon gisteravond iets voor 21 uur en trof Teams, Outlook, SharePoint Online, OneDrive for Business en Outlook.com. Afgaande op meldingen van Downdetector.com ondervonden ook Office 365, Skype en (in mindere mate) Xbox Live problemen.
We're investigating an issue affecting access to Microsoft 365 services. Users may see impact to Microsoft Teams, Outlook, SharePoint Online, OneDrive for Business, and https://t.co/ZUfyjth6sU. More details available at https://t.co/AEUj8uj65N.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) October 7, 2020
Aanpassing teruggedraaid
Net zoals bij enkel vorige storingen ging het om een recente aanpassing die vervolgens werd teruggedraaid. Tegen middernacht was het probleem opgelost.
Tegelijk maakte Microsoft melding van een tweede issue. Hier ging het om een reeks toegangsproblemen in het Microsoft 365 Admin Center. Dat raakte rond 3 uur vannacht opgelost. Door het tijdstip hebben vermoedelijk niet al te veel Nederlandse gebruikers de problemen opgemerkt.
We've received reports of access issues for the Microsoft 365 admin center. We're investigating the problem and will provide additional details at https://t.co/AEUj8uj65N.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) October 7, 2020
Meer storingen
Dat een clouddienst eruit ligt kan gebeuren, maar bij Microsoft lijkt het de laatste twee weken een slechte gewoonte te worden. Eind september ging de dienst al eens de hele nacht onderuit. Amper enkele dagen later volgde een storing bij Outlook.
In samenwerking met Datanews