Heineken anonimiseert test data met DATPROF software
Heineken heeft een oplossing gevonden voor haar test data management uitdagingen. Ze koos voor de Test Data Management Suite van DATPROF. Dankzij deze oplossing kan Heineken haar test data nu consistent anonimiseren over de verschillende systemen, verdeeld over zeven verschillende landen. Daarnaast kunnen test teams nu eenvoudig hun eigen dataset verversen.
Voor veel bedrijven en organisaties is het een grote uitdaging om test data over complete ketens zowel technisch als functioneel te anonimiseren. Zeker bij Heineken, waar ze een mix van database technologieën hebben, bestaat het risico op zogenaamde ‘silo oplossingen’. Het voordeel van consistent anonimiseren (al dan niet met behulp van synthetische test data) is groot: op deze manier kunnen tests met anonieme maar toch ‘herkenbare’ data door de keten heen worden uitgevoerd, met één en hetzelfde testgeval. Door test teams zelf in staat te stellen hun verversingen in de keten uit te voeren wordt dure consultancy overbodig en wordt veel tijd bespaard.
DATPROF heeft wederom gebruikt gemaakt van de samenwerking met EPI-USE Labs. Hierdoor is het voor Heineken mogelijk om data op dezelfde wijze – zowel technisch als functioneel – te anonimiseren over SAP en non-SAP databases heen. “De integraties van DATPROF zijn de kers op de taart. Met de SAP test data management oplossing Data Sync Manager van EPI-USE Labs is consistent maskeren over verschillende technologieën mogelijk. Een andere integratie bij Heineken vindt met Symphony4SAP’s orchestration suite plaatst waardoor het mogelijk is om een verversing volledig te automatiseren met behulp van de DATPROF API,” aldus Bert Nienhuis, Chief Product Officer bij DATPROF.