Witold Kepinski - 29 januari 2021

Xerox breidt softwareportfolio uit met overname van CareAR

Xerox breidt zijn softwareportfolio uit met de overname van CareAR. Dit bedrijf levert een augmented reality-platform voor field service-activiteiten. Het platform biedt realtime toegang tot expertise aan klanten, medewerkers en monteurs in de buitendienst.

Met de software van CareAR kunnen medewerkers op afstand een concrete situatie voor zich zien en door een oplossing voor een probleem geleid worden met de hulp van een suite van augmented reality-tools via een desktop, een smartphone of een AR-/VR-bril.

Op dit moment vereist een derde van alle on-site opdrachten van field service-medewerkers assistentie van een expert op afstand. Het is daarbij vaak moeilijk om de context van de situatie duidelijk te maken. Dat zorgt voor vertragingen, een negatieve klantervaring en risico’s op klantverlies. Verder kan downtime erg kostbaar zijn. Kosten kunnen afhankelijk van de bedrijfsgrootte oplopen van 300.000 dollar tot wel vijf miljoen dollar per uur.1

“Onze softwareoplossingen spelen in op enkele van de belangrijkste uitdagingen van klanten”, zegt Steve Bandrowczak, President en Chief Operations Officer van Xerox. “Door DocuShare®, XMPie en CareAR te combineren, kunnen we met onze softwareactiviteiten gezamenlijk of apart klanten met een brede variëteit aan eisen bedienen.”

De uitgebreide softwareactiviteiten worden geleid door Sam Waicberg, Vice President en General Manager Digital Services bij Xerox en eerder medeoprichter en CEO van CareAR.

Het platform van CareAR integreert naadloos met dat van workflowspecialist ServiceNow. Zo is te voorzien in een end-to-end benadering voor werkorders, cases en incidenten, waarbij er volledig inzicht is en troubleshooting beter mogelijk is.

“De augmented reality-software van CareAR, dat geïntegreerd is in en gecertificeerd door ServiceNow, helpt klanten om serviceproblemen op afstand te bekijken en op te lossen”, zegt Michael Ramsey, Vice President Customer Workflow Product Management van ServiceNow. “De overname door Xerox kan helpen bij het verder stimuleren van de mogelijkheden om field service-activiteiten, customer-support en IT-diensten te moderniseren door de inzet van het Now Platform en CareAR.”

ServiceNow werkt momenteel samen met Deloitte aan het integreren van CareAR for ServiceNow® in de servicesystemen en supportworkflows van gezamenlijke klanten.

“Het CareAR-augmented reality-platform van Xerox biedt ons de mogelijkheid om onze marktleidende, op de sector gerichte ServiceNow-oplossingen verder uit te breiden”, zegt Asish Ramchandran, Principal bij Deloitte Consulting LLP. “CareAR is de volgende stap vooruit in de digitale transformatie die organisaties zijn gestart. Samen hebben we de mogelijkheid om nieuwe-generatie-oplossingen te bieden die zorgen voor betere resultaten en waarde voor onze gezamenlijke klanten.”

CareAR is de nieuwste oplossing in een reeks die Xerox lanceerde voor klanten met het oog op hun digitale transformatie. Deze omvatten automation- en centralisatie-oplossingen zoals DocuShare®, een contentmanagementplatform met robuuste tools om processen en digitale transformatie in de cloud te ondersteunen, en XMPie, een flexibele technologie waarmee marketingassets op maat te maken zijn en gepersonaliseerd kunnen worden voor verschillende touchpoints, zowel online als offline, voor het ontwikkelen van volledige geïntegreerde marketingcampagnes.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Gamma Benelux 19/11/2024 t/m 29/11/2024 BW + BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!