Redactie - 20 december 2021

BNS vaart een nieuwe koers

BNS vaart een nieuwe koers image

Met ruim 20 jaar ervaring als gespecialiseerde fulfilment partner van telecomproviders, splitst BNS Data Logistics BV uit Vianen zich nu in een nieuwe strategische koers in twee bedrijven; BNS Cosmos en BNS Netstar zo meldt het bedrijf op zijn website. “Onze ambitie is groter dan de groeimogelijkheden binnen de huidige markt”, vertelt Managing Director Jeroen van Kerkhof (foto). “Door het bedrijf te splitsen kunnen we bestaande klanten vanuit twee aparte proposities nog beter van dienst zijn, terwijl we tegelijkertijd toegankelijker worden voor nieuwe doelgroepen.”

BNS Cosmos

De fulfilment activiteiten worden ondergebracht bij BNS Cosmos, een naam die bestaande relaties zullen herkennen van het in eigen beheer ontwikkelde automatiseringssysteem van BNS. De in 2018 geopende vestiging in Duitsland (Neuss) wordt ook onderdeel van BNS Cosmos.

BNS Cosmos verzorgt alle logistieke diensten voor de gehele lifecycle van een technologisch product. Onderscheidend hierbij is dat BNS Cosmos klanten actief begeleidt bij het maximaliseren van het rendement van de producten.

“We ontwerpen het proces voor elke klant specifiek, waarbij alle activiteiten van het moment van de eerste bestelling tot en met het uiteindelijk afvoeren van het product ‘in scope’ zijn”, aldus Van Kerkhof. “Duurzaamheid is daarbij een belangrijk thema, reden waarom we naast uitgaande logistiek ook zaken als refurbishment, software updates en remarketing verzorgen. Op die manier dragen we direct bij aan de milieudoelstellingen van onze klanten, waaronder reductie van de CO2 uitstoot.”

Naast de bestaande doelgroep in de telecomsector ziet BNS Cosmos kansen in de markt voor ICT-producten, medische apparatuur en Internet of Things. Niet alleen voor Europese klanten, maar ook voor bijvoorbeeld Amerikaanse organisaties die de stap naar Europa willen maken.

BNS Netstar

De kennis en kunde die BNS heeft op het vlak van ontwikkeling en levering van netwerk- en telecomproducten, wordt ondergebracht in BNS Netstar. Die naam wordt ontleend aan het bedrijf Netstar Products, waarmee BNS een partnership heeft gesloten.

BNS Netstar ontwikkelt innovatieve netwerk- en connectiviteitsproducten voor wereldwijde Internet Service Providers, Installateurs en Enterprise AV distributeurs die eindgebruikers een betere ervaring geven.

“Net als BNS waren we op zoek naar een samenwerkingspartner om verdere groei te kunnen faciliteren”, zegt Arthur de Jager, Commercial Director van BNS Netstar. “We zien in het partnership enerzijds veel overeenkomsten in de aard van de producten en de manier van werken en anderzijds veel mogelijkheden om elkaar te versterken in de go-to-market strategie.”

BNS Netstar heeft eigen merken zoals Niveo professional (netwerkapparatuur) en Lan-Do (kabels en accessoires) en completeert het portfolio met de distributie van wereldmerken als Icotera (modems), Amino (TV Boxen), CTS (media converters) en Grandstream (IP telefonie).

Voor de doorontwikkeling van het portfolio gelooft BNS Netstar sterk in het regionaal ontwikkelen en produceren. “Daarmee vergroten we de controle over en de betrouwbaarheid van de supply chain, terwijl we onze ecologische voetafdruk verkleinen en duurzaamheid en recycleerbaarheid van de producten vergroten”, benadrukt De Jager.

De 2 bedrijven presenteren zich inmiddels op de nieuwe websites die te bereiken zijn via respectievelijk www.bnscosmos.com en www.bnsnetstar.com.

Lenovo Channel Campagne vierkant DSD 28/11/2024 t/m 26/12/2024 BN + BW
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!