Redactie - 25 mei 2022

Apple Watch Pride Edition Bands collectie is uitgebreid

Apple Watch Pride Edition Bands collectie is uitgebreid image

Ter ere van de Pride-maand in juni brengt Apple twee nieuwe Pride Edition-bands uit met dynamische Pride-wijzerplaten ter ondersteuning van de wereldwijde LGBTQ+-gemeenschap en gelijkheidsbeweging. De Pride Edition Sport Loop van dit jaar toont een kleurverloop met het woord 'pride' direct in de band geweven. Apple lanceert ook een nieuwe Shot on iPhone-trotscampagne op Instagram die de essentie van artiesten en figuren binnen de wereldwijde LGBTQ+-gemeenschap vastlegt.

Apple is er trots op voort te bouwen op haar langdurige steun aan LGBTQ+ belangenbehartigingsorganisaties die werken aan positieve verandering, van Encircle, een organisatie die levensbevestigende programma's en diensten levert voor de LGBTQ+ gemeenschap en hun families, tot The Trevor Project, 's werelds grootste grootste suïcidepreventie- en crisisinterventieorganisatie voor LHBTQ+-jongeren. Andere belangenorganisaties die Apple ondersteunt, zijn onder meer Equality Federation Institute, Equality North Carolina, Equality Texas, Gender Spectrum, GLSEN, Human Rights Campaign, ILGA World, The National Center for Transgender Equality, PFLAG en SMYAL. De Apple Watch Pride Edition-bandjes en wijzerplaten, nu in het zevende jaar, illustreren de manieren waarop het bedrijf staat met, steunt en trots is op de LGBTQ+-gemeenschap.

Pride Edition Sport Loop

Leden en bondgenoten van de creatieve LGBTQ+-gemeenschap bij Apple werden geïnspireerd om met dit unieke ontwerp een nieuwe uitdrukking van trots te leveren. Door gebruik te maken van het comfortabele, duurzame en verstelbare Sport Loop-ontwerp, gebruikte Apple een nieuwe techniek om verschillende dubbellaagse nylon geweven textiellussen op de band te verwijderen om het woord 'trots' te onthullen in een cursieve stijl geïnspireerd op het originele 'hallo' ” begroeting — weergegeven op de eerste Macintosh in 1984 — waardoor het woord een nieuwe, driedimensionale look en feel krijgt.

Het team ontwierp een kleurverloop dat de originele regenboogkleuren bevat met die van verschillende trotsvlaggen, waaronder lichtblauw, roze en wit, die transgender- en gender-niet-conforme individuen vertegenwoordigen, en zwart en bruin, die de zwarte en Latinx-gemeenschappen symboliseren. De kleuren vertegenwoordigen ook degenen die leven met of zijn overleden aan HIV/AIDS.

Pride Threads wijzerplaat

Geïnspireerd door meerdere trotsvlaggen, combineert deze nieuwe wijzerplaat kleuren om de kracht en wederzijdse steun van de LGBTQ+-beweging te vertegenwoordigen. Elke streng levendige draad weerspiegelt de geweven lussen van de Sport Loop en draagt bij aan de algehele samenstelling van de wijzerplaat. De kleurrijke draden bewegen als de Digital Crown op Apple Watch wordt gedraaid, op het scherm wordt getikt of als de pols van de gebruiker wordt opgetild. Apple voegt ook nieuwe App Clip-functionaliteit toe aan de bandverpakking om klanten een eenvoudige en handige manier te bieden om onmiddellijk toegang te krijgen tot de nieuwe bijpassende wijzerplaat.

Pride Edition-bands en wijzerplaten hebben gediend als symbolen van steun voor de LGBTQ+-gemeenschap en haar bondgenoten sinds ze voor het eerst werden geïntroduceerd in 2016.

Net als de geweven lussen van de Pride Edition Sport Loop-band, komen levendige strengen samen in de Pride Threads-wijzerplaat om de kracht en ondersteuning van de LGBTQ+-beweging te vertegenwoordigen. De strengen bewegen als de Digital Crown wordt gedraaid of wanneer op het scherm wordt getikt.

Met behulp van een nieuwe techniek werden textiellussen verwijderd om het woord "pride" cursief op de band te onthullen, waardoor een driedimensionale look en feel ontstond.
vorig

Pride Edition Nike Sport Loop

Een nieuwe Pride Edition Nike Sport Loop viert het volledige spectrum van de regenboog en heeft een bijpassend regenboogkleurig Nike Bounce-gezicht dat de nieuwe band vergezelt. Samen met Nike's Be True-collectie eert de Sport Loop individuen die sport uitbreiden voor toekomstige generaties en anderen inspireren om de vreugde te voelen om authentiek zichzelf te zijn. Be True maakt deel uit van Nike's bredere inzet voor de LGBTQ+-gemeenschap, die zich richt op erkenning, belangenbehartiging, inspiratie en educatie.

iPhone Pride-campagne Homomonument in Amsterdam

Van Harvey Milk Plaza in San Francisco tot Paulista Avenue in São Paulo, de Shot on iPhone Pride-campagne zal beelden tonen van een illustere groep van intersectionele creatievelingen, ter ere van hedendaagse queer-pioniers op plaatsen van historisch belang voor de LGBTQ+-beweging. De serie komt binnenkort naar @apple op Instagram en bevat werken van fotografen Ryan McGinley van de Stonewall Inn in New York; Evan Benally Atwood bij Window Rock in Arizona; Meinke Klein bij Het Homomonument in Amsterdam; Caia Ramalho aan de Paulista Avenue in São Paulo; Lydia Metral op Plaza de Chueca in Madrid; en Collier Schorr bij Harvey Milk Plaza in San Francisco, met Baobei.

Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!