Supermarktgroep DRG zet Dataiku in voor data-science
Detailresult Groep (DRG), de service organisatie achter de Dirk en DekaMarkt, gebruikt al jaren data om de dienstverlening voor klanten en werkomstandigheden voor collega’s te verbeteren. Ook AI speelt hierin een steeds belangrijkere rol en wordt op grotere schaal ingezet. Het werd alleen steeds lastiger om datamodellen mee te laten groeien. De inzet van Dataiku heeft voor beter modelmanagement gezorgd.
DRG ging op zoek naar beter modelmanagement waarbij overzicht en schaalbaarheid centraal staan. Om het juiste platform te vinden werden de data architecten van verschillende afdelingen betrokken in het beslisproces en werd er een lijst met criteria opgesteld. DRG wilde graag werken met één partij, en de oplossing moest voorzien in de hele data science-pijplijn; niet alleen machine learning. Na zorgvuldige overweging is de keuze uiteindelijk op Dataiku gevallen.
De ingebruikname werd in samenwerking met Dataiku en implementatie-partner MIcompany gedaan. Voor de kerst begon de implementatie en rond de jaarwisseling was alles al klaar voor de grote switch.
Na de implementatie is DRG vol aan de slag gegaan met het Dataiku-platform. Dankzij het model-management kan het Advanced Analytics team de business nog beter ondersteunen. Niet alleen met de juiste gegevens, maar ook door de informatie en analyses inzichtelijker te maken voor collega’s.