HPE-partners moeten kennis benutten
Gebruik je expertise om je te onderscheiden van anderen. Deze raad geeft George Hope de partners van HPE mee tijdens Discover in Las Vegas. Hij is HPE Worldwide Channel Chief. Hij doelt op de expertise om te bouwen op het GreenLake-platform.
Hope vertelt dat hij 39 keer in Las Vegas is geweest gedurende een conferentie. Ditmaal, na de conferentievrije pandemie, is de spannendste. “We hebben onderschat hoe belangrijk het is om samen te werken met elkaar, om successen met elkaar te vieren. Welkom terug”, houdt hij het gehoor van meer dan achthonderd klanten en partners voor.
“GreenLake groeit elk kwartaal en ons laatste kwartaal liet een vijftien procent groei in omzet zien. Wij danken dit aan onze partners”, aldus Hope.
Onder leiding van Xavier Poisson, Vice President Worldwide Service Providers business and Cloud28+bij HPE, spreken service providers over de omslag van hun bedrijfsmodel nu zij geen hardware ‘schuiven’ maar diensten verkopen bovenop het GreenLake-platform. “Bedrijven hebben zeer complexe omgevingen en zoeken naar mogelijkheden om toch hun applicaties en data te ontsluiten. Daarbij stuiten zij op, wat ik noem: de opgebouwde, technische schuld van veertig procent. Ook wel bekend als legacy in de datacenters”, zegt Melanie Posey. Zij is Research Vice President & General Manager bij onderzoeksbureau 451 Research. “Zij willen hun applicaties moderniseren, maar hebben geen idee waar ze moeten beginnen. Bovendien ontbreekt het hen aan de kennis.”
Zij ziet het GreenLake-platform als een uitkomst voor die bedrijven om toch de silo’s af te breken en hun data nuttig in te zetten. Volgens Posey vormt elke reseller zich om tot een service provider. Poisson: “Een service provider wil een vertrouwde partner zijn voor zijn klanten, niet alleen maar spullen verkopen. Daarbij komt dat 88 procent van de bedrijven te weinig kennis heeft om een hybride cloudomgeving veilig in te richten. Daar ligt een grote kans voor onze partners.”
Eén van de panelleden beaamt dit: “Als reseller praat je met de klant eigenlijk alleen maar over de prijs. Nu, als service provider, hebben we het over verbetering van bedrijfsprocessen. Onze inbreng wordt veel meer gewaardeerd.”