Nutanix introduceert zijn nieuwe Referral Program voor partners
Nutanix, een speler in hybride multi-cloud computing, introduceert zijn nieuwe Referral Program. Het programma is ontworpen om partners gedurende de gehele levenscyclus van een project te belonen.
Als onderdeel van het Nutanix Elevate-partnerprogramma verandert het Referral Program het traditionele partner-leverancier relatiemodel. Het programma erkent de verschillende bedrijfsmodellen en het ecosysteem van partners waarmee klanten in zee gaan, afhankelijk van waar ze zich in hun aankoopcyclus bevinden. Het beloont met name partners die hun klanten vroeg in het aankooptraject helpen met het vormgeven van hun strategie. Denk echter ook aan ISV-partners die meer betrokken zijn bij de branche op applicatieniveau, maar mogelijk niet betrokken zijn bij de eindtransactie.
In de kern wil Nutanix via het Referral Program alle partners erkennen die betrokken zijn bij het aankooptraject van een klant en op die manier helpen met het opbouwen van winstgevende samenwerkingen. Nutanix wil met het programma onder meer de waarde benadrukken die het hecht aan zijn gehele partnerecosysteem en de klanten.
'Minstens zeven partners tijdens levencyclus van project'
Adam Tarbox, Vice President of EMEA Channel Sales bij Nutanix: “Analisten vertellen dat klanten tijdens de gehele levenscyclus van een project met ten minste zeven partners te maken hebben. Desondanks hebben leveranciers, traditioneel gezien, de neiging om slechts bezig te zijn met de partners die bij de daadwerkelijke transactie betrokken zijn en die te belonen. Daarbij vergeten ze het hele ecosysteem rond elke deal. Wij veranderen dat met ons nieuwe 'Referral Program', dat in het leven is geroepen om meer van onze partners te belonen die bij het proces betrokken zijn. Het gaat dan met name om degenen die klanten helpen met het vormgeven van hun strategie in de vroege stadia van een project en hen ondersteunen tijdens het aankoopproces.”
Meer details over het Nutanix Elevate-partnerprogramma zijn hier beschikbaar.