PRO Unlimited heet nu Magnit
PRO Unlimited, moederbedrijf van Brainnet en aanbieder van een ‘Integrated Workforce Management’ (IWM) platform, heeft vandaag bekendgemaakt dat het voortaan verder gaat onder de naam Magnit. De naamswijziging maakt deel uit van een grotere rebranding om het nieuwe tijdperk van werken te benadrukken. De nieuwe naam gaat gepaard met de tagline - The Evolution of Work - die verwijst naar de missie van het bedrijf om elke werknemer en organisatie wereldwijd in staat te stellen uitzonderlijk werk te leveren, zo meldt het bedrijf.
"De aard van het werk zelf verandert, en ons bedrijf verandert mee", zegt Kevin Akeroyd, CEO van Magnit. "De afgelopen 30 jaar stond PRO Unlimited bekend om zijn werk dat de richting van de contingent workforce industrie bepaalde in samenwerking met enkele van 's werelds grootste merken. We zijn geëvolueerd van een professionele dienstverlener naar een geïntegreerd workforce management platform, dat bedrijven verbindt met het beste talent en hen helpt zich voor te bereiden op de veranderende wereld van werk. Wij geloven dat Magnit volledig omarmt wie we zijn én laat zien hoe we naar de toekomst kijken.”
Na verschillende overnames - waaronder die van Brainnet - en partnerships in combinatie met organische groei, is het Magnit platform uitgegroeid tot de meest geavanceerde wereldwijde workforce management oplossing op de markt. Het platform stelt organisaties in staat om strategischer te denken als het gaat om de inzet van flexibele arbeidskrachten. Dit kan een besparing opleveren tot wel 40 procent. Magnit vermindert de complexiteit van verschillende losse flexoplossingen en biedt bedrijven optimale flexibiliteit. Bovendien plaatst Magnit zich door zijn inzet voor diversiteit, gelijkheid, inclusie en leveranciersneutraliteit in het centrum van de veranderende wereld van werk, waardoor werknemers meer kansen krijgen en werkgevers lagere kosten.
Magnit introduceert ook een nieuwe merkidentiteit, inclusief een aangepast logo in de kleuren blauw en oranje, die staan voor de koers van het bedrijf. De nieuwe identiteit is wereldwijd al met 3.000 medewerkers gedeeld. De komende maanden staan in het teken van de verandering naar Magnit, waarbij de nieuwe identiteit verder uitgerold wordt naar klanten, binnen de eigen kantoren en via de nieuwe website magnitglobal.com.
“Vandaag is een belangrijke dag. Het markeert de start van een nieuw tijdperk voor ons bedrijf", benadrukt Vidhya Srinivasan, chief marketing officer bij Magnit. ‘’Het nieuwe logo van Magnit is een krachtige, menselijke vorm met een magnetische lading. Dit logo staat voor onze continue inzet om mensen samen te brengen. We zijn één bedrijf met maar één doel: het nieuwe hoofdstuk in workforce management vormgeven voor werknemers, klanten, leveranciers en partners. Onze nieuwe identiteit draagt bij aan dit doel door de nadruk te leggen op onze continue inspanningen om bedrijven in contact te brengen met de huidige dynamische beroepsbevolking.’’