Zoho One viert het vijfjarige bestaan
Zoho Corporation, een speler in de technologiesector, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met Zoho One. De zakelijke oplossing ondersteunt 50.000 organisaties in ruim 160 landen. Het aantal gebruikers van Zoho One is de afgelopen twee jaar met 150% toegenomen. 37,5% van de nieuwe gebruikers van Zoho One bestaat uit middelgrote tot grote ondernemingen. De afgelopen vijf jaar is er een toename van 92% in het aantal upgrades van licenties door organisaties die Zoho One gebruiken geweest, een factor die flink aan de groei van het platform heeft bijgedragen. Deze cijfers wijzen erop dat bedrijven afstappen van statische, legacy applicaties en die inruilen voor een integrale oplossing die hen zakelijke flexibiliteit en schaalbaarheid biedt en in staat stelt om zich aan te passen aan veranderingen binnen hun sector.
Zoho One werd in 2017 uitgebracht als uniek softwarepakket met 35 geïntegreerde applicaties en is inmiddels uitgegroeid tot hét besturingssysteem voor ondernemingen. Dit uitgebreide en schaalbare platform biedt inmiddels 45 geïntegreerde applicaties en geïntegreerde diensten op het gebied van onder meer AI, business intelligence, instant messaging en uniforme zoekfunctionaliteiten. Bedrijven kunnen met Zoho One elk aspect van hun organisatie beheren; van sales en marketing tot financiën, HR en data-analyse.
"Zoho One is uitgegroeid van een ambitieus concept tot een geïntegreerde oplossing voor mkb-organisaties dat kan meegroeien, bedrijfssystemen kan vervangen en daarmee kan worden geïntegreerd", zegt Sridhar Iyengar, managing director van Zoho Europe. "Bijna de helft van alle organisaties die Zoho One inzetten maken gebruik van 20 of meer applicaties in verschillende productcategorieën en geven aan een hoger rendement te krijgen bij toenemend gebruik. Dit geeft aan dat bedrijven in alle soorten en maten hun bedrijfsprocessen kunnen opschalen door de oplossing intensiever te gebruiken, zonder het overzicht op hun data te verliezen, silo’s te creëren of hun groeisnelheid te vertragen. We blijven ons platform verfijnen en uitbreiden. Daarmee bepalen we het tempo voor de rest van de industrie."
Uitgebreide functionaliteit en toegevoegde waarde
Op basis van gesprekken met bedrijven en hun veranderende behoefte zijn er de afgelopen vijf jaar tien nieuwe applicaties en tal van diensten aan Zoho One toegevoegd. Daarmee zorgt Zoho voor een directe reductie van de totale eigendomskosten die hand in hand gaan met de implementatie en het onderhoud van het platform. Zoho One is het meest uitgebreide en geïntegreerde platform op de markt. Het reikt bedrijven alle tools aan die zij nodig hebben om klanten te bedienen (applicaties voor marketing, sales en klantenservice), om bedrijfsprocessen te beheren (applicaties voor processen op het gebied van financiën, personeelswerving en HR), om efficiënt samen te werken (productiviteitssoftware, e-mail en samenwerkingsapplicaties) en om de oplossing naar behoefte aan te passen (applicaties voor low code development en de ontwikkeling van microservices en integraties). Zoho One biedt de omvang en kracht die nodig zijn om een onderneming te runnen en kan met verschillende tools aangepast worden om te voldoen aan de specifieke wensen en behoeften van bedrijven. Dit onderscheid Zoho One dan ook van vergelijkbare platforms.
Integrale integratie
Zoho One is volledig in eigen beheer ontwikkeld op basis van één technology stack. Daarmee kan Zoho een werkelijk geïntegreerd en integraal platform aanbieden dat voorziet in applicaties met honderden integratiepunten. De kant-en-klare integratiemogelijkheden helpen bedrijven om te zorgen voor hechtere banden tussen bedrijfsfuncties zoals sales, marketing, de klantenondersteuning, accounting en HR. Zoho One voorziet de communicatie en samenwerking met collega’s, klanten en leveranciers van de juiste context. Het platform biedt eenvoudige toegang tot relevante informatie die in interne applicaties ligt opgeslagen. Het realiseren van deze mate van interoperabiliteit, naadloze informatiestromen en contextuele informatie vraagt normaliter om een steeds intensievere betrokkenheid van de IT-afdeling zonder garantie van succes. Zoho kan echter over de hele linie integratiemogelijkheden bieden omdat het de complete technology stack zelf heeft ontwikkeld en beheert. Dat geldt ook voor haar 12 datacenters op strategische locaties in Europa, Noord-Amerika, Australië en Azië.
Integratie met systemen van externe leveranciers
De groeiende populariteit van Zoho One binnen het hogere marktsegment is te danken aan de mogelijkheden voor hechte integratie van het platform met oplossingen van andere leveranciers, zonder dat hiermee operationele of datasilo’s ontstaan of het ten koste gaat van de efficiëntie van bestaande bedrijfssystemen. De applicaties van Zoho One bieden de mogelijkheid van integratie met honderden toonaangevende oplossingen van andere leveranciers. Daarmee waarborgt het bedrijf de keuzevrijheid en flexibiliteit van klanten. Dat geldt met name voor middelgrote bedrijven die met complexe systemen, grote hoeveelheden data en geografisch verspreide teams worstelen. De sterke opmars van Zoho One in het hogere marktsegment geeft blijk van de toegevoegde waarde van het platform als integrale bedrijfsoplossing die organisaties kunnen inzetten als aanvulling op grootschaligere IT-systemen, om het tempo van digitale transformatie op te voeren en voor optimale samenwerking te zorgen.
“In de afgelopen vijf jaar hebben we een aantal drastische veranderingen gezien in de manier waarop bedrijven werken en de technologie waarop ze vertrouwen", zegt Keith Dawson, Research Director bij Ventana Research. "Organisaties hebben applicaties nodig die naadloos samenwerken op een gemeenschappelijk platform en eenvoudig te gebruiken zijn. Zoho One helpt afdelingen en processen te verenigen, waardoor het gemakkelijker wordt om betere en complexere klantervaringen te creëren."
Zoho One Prijzen
De prijs begint bij €37 per medewerker. Ga voor uitgebreide prijsinformatie naar: https://www.zoho.com/one/pricing/